۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85387655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستور استاندار گیلان: جلوی گرانی حبابی قیمت و اجاره بهای مسکن گرفته شود

رشت - ایرنا- استاندار گیلان با تاکید بر کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات، افزود: انتظار داریم سازمانهای تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت و بازرسی بر این بازار کنترل و نظارت داشته باشند و جلوی گرانی حبابی را گرفته و اجازه ندهند قیمت و اجاره بهای مسکن افزایش یابد؛ باید بهای املاک و مستغلات با قیمت تمام شده و واقعیت‌های اقتصادی جامعه تنظیم شود.  

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در جلسه شورای مسکن استان گیلان که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد اظهار کرد: این صنف نباید به حال خود رها شود و سنگینی این بار به ضرر و زیان مردم باشد این موارد باید کنترل شود.

وی افزود: ما همه ظرفیت‌ها را بکار خواهیم گرفت تا شرایط را به نفع مردم تغییر دهیم تا بین مردم نشاط اجتماعی ایجاد شود و این عملکرد ما برای مردم خواهد بود.

وی در ادامه حرکت صعودی پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن را ستود و از اداره کل مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست روند اجرای این پروژه را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

عباسی اظهار کرد: در بخش خرید زمین و مسکن با قول‌های مساعد وزیر راه و شهرسازی برای ساخت مسکن، ۱۰۰ هکتار زمین تهیه شده که این مقدار باید به ۲۰۰ هکتار افزایش یابد تا بتوانیم به تعهدات خود بهتر عمل کنیم.

وی در ادامه افزود: ساخت مسکن روستایی نیز باید با سرعت بیشتری دنبال شود تا جلوی مهاجرت گرفته شود؛ مسئولان به شهرستانها نیز نگاه ویژه ای داشته باشند و افرادی که از شهرستانها در مرکز استان کار می کنند در شهرستانهای خود اقامت داشته باشند؛ این امر حاشیه نشینی شهرها را کاهش می دهد.

استاندار گیلان یکی از علل آغاز دیرهنگام طرح نهضت ملی مسکن در گیلان را در اوایل دولت سیزدهم خالی بودن خزانه عنوان کردو افزود: کسانی که امروز دولت را مورد هجمه قرار می‌دهند بدانند که از اوایل سال ۱۴۰۰ تا یکسال پس از آن دولت درگیر ویروس کرونا بود و از دولت پیشین ۵۵ هزار میلیارد تومان استقراض بانکی برای این دولت به ارث ماند که ره‌آورد آن تورم ۶۰ درصدی و کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی بود.

وی افزود: امروز با افتخار اعلام می کنیم در دهه فجر امسال ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی در استان گیلان افتتاح شد؛ حدود ۱۰ همت پروژه در حال آماده سازی است که در اسفند ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

استاندر گیلان در ادامه با اشاره به افزایش تجارت کالاهای غیرنفتی گفت: در کشورهای منطقه و جهان این هراس ایجاد شده که صادرات محصولات غیر نفتی کشور در حال افزایش است.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۱۱۵ واحد صنعتی و ۱۵۰ واحد خدماتی، گردشگری و کشاورزی در این استان احیاء شده است.

وی با اشاره به رشد ۶۱ درصدی تراز مالیاتی در استان گیلان افزود: این استان توانسته در بخش های اقتصادی و سایر بخش‌ها به وضعیتی کاملا رضایت بخش دست یابد.

وی بخش زیر ساخت، اشتغال و مسکن را از مهمترین مولفه های استان اعلام کرد و افزود: در انتخابات ۱۱ اسفند نیز با نشاط اجتماعی و پایداری اقتصادی بوجود آمده شاهد حضور حداکثری مردم خواهیم بود و برای بهبود شرایط اقتصادی به نفع معیشت و رفاه مردم گام های بلندی برخواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این جلسه گفت: از ۱۱۶ هزار متقاضی موثر ثبت نام کننده طرح نهضت ملی مسکن ۲۷ هزار و ۶۶۴ نفر مورد تائید قرار گرفتند که از این تعداد برای ۱۶ هزار نفر زمین تهیه شده است و ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد با کمبود زمین مواجه هستند.

موسی فکور ادامه داد: برای نهضت ملی مسکن در استان گیلان ۱۱۸ هکتار زمین نیاز داریم که برای ۹۷ هکتار تفاهم نامه امضا شده و ۳۶ هکتار آن تا پایان سال به سرانجام خواهد رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: تکلیفی که این سازمان برای تامین مسکن در شهر و روستا از سال۱۴۰۰ طی چهار سال برعهده دارد احداث ۱۸ هزار مسکن است که تاکنون بیش از ۱۹ هزار و ۷۰۲ متقاضی واجد شرایط در قالب اعتبار سه ساله و متمم تسهیلات شناسایی شده است.

حامد دائمی اضافه کرد: این متقاضیان به ۹ بانک عامل معرفی شدند و از این تعداد ۱۱ هزار و ۹۵۱ واحد موفق به عقد قرار داد با بانکها شدند؛ هشت هزار و ۸۰۵ واحد در مرحله اتمام سفت کاری و چهار هزار و ۱۵۲ واحد به مرحله بهره برداری رسیدند.

وی افزود: طی ۴۵ روز گذشته ۱۱ هزار واحد در دستور کار پرداخت تسهیلات قرار گرفته اند که از این تعداد هفت هزار و ۵۸۵ نفر به بانکهای عامل معرفی شدند و ۴۸۹ نفر موفق به عقد قرار با بانکها شدند و ۳۷۳ واحد نیز در مرحله اجرای فوندانسیون قرار دارند.

دائمی با بیان اینکه این سازمان به ۹۰ درصد اعتبارت سال ۱۴۰۰ را جامه عمل پوشاند، گفت: در سال ۱۴۰۰ ابتدای نهضت ملی مسکن روستایی چهار هزار و ۳۲۹ نفربه بانک معرفی شدند و سه هزار و ۸۷۴ واحد در مرحله اتمام سفت کاری و پایان کار است.

وی تصریح کرد: در ساخت مسکن محرومان نیز سهم گیلان احداث ۶ هزار و ۱۲۴ واحد در قالب ۹ تفاهم نامه است که از این تعداد پنج هزار و ۸۹۰ واحد به بانک عامل معرفی شدند و چهار هزار و ۳۰۸ واحد به بهره برداری رسید و طی ۲ هفته آینده بخشی دیگر از این‌واحدها افتتاح می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان نیز اظهار کرد: تعداد واحدهای ابلاغی استان در نهضت ملی مسکن ۱۳۰ هزار و ۶۶ واحد است که از این‌تعداد ۳۱ هزار و ۱۱۸ واحد در  استان درحال اجراست.

محمد رضا فلاحتگر ادامه داد: تعداد کل ثبت نامی در این بخش ۱۲۰ هزار نفر است و که از این تعداد ۱۱۶ هزار متقاضی موثر شناسایی شده اند. ۱۱ هزار و ۵۵۷ واحد با کمبود زمین مواجه بوده و ۱۱ هزار واحد نیز در دست ساخت است.

وی ادامه داد: ۱۶ هزار و ۸۸۸ واحد در قالب بازآفرینی احداث می شود که سه هزار و ۳۰۰ واحد در دست ساخت است.

وی تعهد راه و شهرسازی را در احداث واحدهای خود مالکی ۲۲ هزار مسکن و ۴۰ هزار مسکن روستایی اعلام کرد و افزود: از ۴۰ هزار مسکن روستایی ۱۲ هزار واحد اکنون در مرحله احداث قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha