مرکز رصد جمعیت در خراسان جنوبی راه اندازی شد + فیلم

بیرجند - ایرنا - اولین مرکز رصد جمعیت خراسان جنوبی به منظور ارایه و انتشار آخرین آمار وقایع حیاتی استان در اداره کل ثبت احوال افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز رصد جمعیت استان گفت: این مرکز اطلاعات خوبی ارایه می‌دهد و ظرفیتی برای گزارش دهی است که می‌توان تحلیل‌هایی از آن برداشت کرد.

سید محمدرضا طالبی با اشاره به اینکه ظرفیت دانش بنیان در راه اندازی این مرکز به کارگیری شده است اضافه کرد: کارشناسان با تجربه در مرکز رصد جمعیت حضور دارند و اقدامی با پایه علمی است که امیدواریم داده‌های متقن را در اختیار مردم و مسئولان قرار دهد.

وی یادآور شد: یکی از مولفه‌های اصلی هر جامعه ای، جمعیت است و به نوعی رقم زننده حیات و ممات یک کشور به شمار می‌رود.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: برای خیلی از امتیازاتی که در مناطق مختلف واگذار می‌شود جمعیت مد نظر است که اگر قابل توجه باشد زیرساخت‌ها زودتر آماده می‌شود.

وی گفت: به طور مثال در موضوع زیرساخت‌های ارتباطی، اولویت با روستاهای بالای ۲۰ خانوار است و موضوع دیگر جوانی جمعیت است که باید از سال‌های گذشته برنامه ریزی انجام می‌گرفت.

طالبی افزود: وقتی جامعه ای با جمعیت سالمند مواجه شود حداقل چند سال طول می‌کشد که دوباره به جوانی پیش برود و اقتصاد هر جامعه هم تحت الشعاع قرار می‌گیرد اگرچه در حوزه‌های امنیتی هم این موضوع اثرگذار است.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در برخی بخش‌ها زیرساخت اجرای قانون جوانی جمعیت فراهم نیست اما در حوزه‌هایی که زیرساخت‌ها فراهم شده مشوق‌ها تاکنون اثرات خوبی داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در استان خراسان جنوبی به خانواده‌هایی که دارای فرزند سوم و بیشتر هستند زمین تعلق می‌گیرد و مشاوره‌های قبل و حین بارداری، مشوق‌های بیمه ای، پشتیبانی‌های بهداشتی و وام ازدواج در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در صورت فراهم شدن زمینه ازدواج آسان به بهتر شدن شرایط می‌توان امیدوار باشیم گفت: آمار ثبت احوال در زمینه رشد ولادت خوشحال کننده است و در ادامه زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت فراهم می‌شود.

طالبی اضافه کرد: در شهر بیرجند امکان واگذاری مسکن ویلایی (خانه یک طبقه حیاط دار) نیست اما با توجه به الحاقات جدید در آینده نزدیک به صورت طبقاتی واحدهایی در اختیار مشمولان قانون قرار می‌گیرد.

وی همچنین گفت: یکی از برنامه‌هایی که دشمن در دستور کار قرار داده، هک سایبری است از همین رو باید ایمن سازی سامانه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha