۲۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85387528
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۱۶۵ نفر سهمیه خراسان جنوبی برای حج تمتع است

بیرجند - ایرنا - مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: ۱۱ هزار نفر از هم‌استانی‌ها از سال ۱۳۸۵ تاکنون در صف انتظار اعزام به سرزمین وحی هستند که سهمیه استان در حج سال ۱۴۰۳، هزار و ۱۶۵ نفر اعلام شده است.

حسین دستگردی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از پیش ‌ثبت‌نام متقاضیان حج تمتع ۱۴۰۳ که از ۱۵ دی‌ امسال آغاز شده تاکنون در استان هزار نفر نام‌نویسی اولیه را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه از مجموع افرادی که پیش‌ ثبت‌نام کرده‌اند ۵۰۵ نفر مرد و ۴۹۵ نفر زن هستند، اظهار کرد: اعزام کاروان‌های حج تمتع از اواخر اردیبهشت سال آینده آغاز می‌شود و تا اوایل محرم ادامه خواهد داشت.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون هشت مرحله فراخوان برای پیش ثبت‌نام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از پایان سال ۸۵ تا پایان آذر سال ۸۶ اعلام شده است.

وی ادامه داد: پیش ثبت‌نام متقاضیان اعزام به حج تمتع براساس زمان‌بندی و تاریخ ودیعه‌گذاری تا تکمیل ظرفیت نیز ادامه دارد.

دستگردی گفت: متقاضیان اعزام به حج تمتع هنگام ثبت‌نام اولیه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال علی‌الحساب پرداخت می‌کنند و باقیمانده مبلغ تعیین شده هنگام ثبت‌نام قطعی و قبل از اعزام‌ها دریافت خواهد شد.

وی درباره آموزش عوامل اجرایی حج تمتع یادآور شد: ۲ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت آموزش برای عوامل اجرایی حج در استان برگزار شده است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به تکمیل نشدن ظرفیت ثبت‌نام مقدماتی حج تمتع ۱۴۰۳، امکان پیش ثبت‌نام توسط دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع مربوط به آذر سال ۱۳۸۶ از روز گذشته در استان فراهم شد.

وی افزود: متقاضیان تشرف به حج باید از طریق سامانه reserve.haj.ir نسبت به اخذ کد رهگیری و واریز مبلغ علی‌الحساب مذکور اقدام کنند.

دستگردی تاکید کرد: اولویت انتخاب کاروان فقط با متقاضیانی خواهد بود که در مرحله پیش ثبت‌نام نسبت به واریز مبلغ علی‌الحساب حج تمتع اقدام کرده باشند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۸ دفتر حج و زیارت در خراسان جنوبی گفت: افرادی که امکان ثبت‌نام به صورت غیرحضوری و اینترنتی ندارند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر و شرکت‌های زیارتی استان نسبت به ثبت‌نام مقدماتی اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی عنوان کرد: متقاضیان بعد از قطعی شدن ثبت‌نام باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار ۲۰ آذر ۱۴۰۳ باشند تا در اعزام آنان خللی ایجاد نشود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha