میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه شرایط جدیدی شکل گرفته است

اصفهان-ایرنا-استاندار اصفهان گفت: میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه شرایط جدیدی شکل گرفته است و این ظرفیت‌ها می‌تواند فرصتی فراهم کند تا میان اصفهان و جمهوری تاتارستان، افق‌های روشنی در روابط و تعاملات آینده تعریف شود.

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی روز پنجشنبه در همایش بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری اصفهان و تاتارستان در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان افزود: ارتباط ویژه میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه می‌تواند فرصتی فراهم کند تا میان استان اصفهان و جمهوری تاتارستان، افق‌های روشنی در روابط و تعاملات آینده تعریف شود.

وی ادامه داد: بسیار خرسند هستیم که مسوولان جمهوری تاتارستان، استان اصفهان را بعنوان دومین مقصد خود انتخاب کردند و باور داریم این سفر فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های استان اصفهان برای فعالان اقتصادی تاتارستان فراهم می کند.

وی تصریح کرد: استان اصفهان با جمعیتی افزون بر ۵ میلیون نفر و وسعتی بیش از ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع می‌تواند بضاعت‌های خوبی را برای فصل جدید همکاری ها با جمهوری تاتارستان فراهم کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: استان اصفهان دارای اقلیم های متنوعی است و همین موضوع جذابیت‌های بسیاری برای گردشگران دارد و این استان ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه گردشگری طبیعت و تاریخی را در قلب خود جای داده است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: علاوه بر جذابیت های گردشگری، استان اصفهان ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی زیادی دارد و ۴۵ درصد ورق‌های فولادی کشور، ۳۵ درصد از تجهیزات دارویی و بهداشتی کشور و ۵۵ درصد از تولیدات زیورآلات کشور در این استان تولید می‌شود.

وی افزود: استان اصفهان قطب مطلق تولید لوازم خانگی در کشور است و حدود ۳۰ درصد از ظرفیت تولید منسوجات و صنعت نساجی کشور در این استان قرار دارد.

مرتضوی یادآور شد: استان اصفهان همچنین ۳۰ درصد از مصالح ساختمانی و لوازم بهداشتی ساختمانی کشور را تولید می‌کند و ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه صنایع غذایی نیز دارد و در کنار این ها، این استان غنی از سرمایه انسانی مجرب و متخصص است که این شاخصه را مهمترین دارایی استان اصفهان می‌دانیم.

وی ادامه داد: این موارد مرور کوتاهی بر ظرفیت‌ها و استعدادهای استان اصفهان است که می‌تواند در تعاملات خود با جمهوری تاتارستان به میدان بیاورد و امیدواریم ضمن سفر هیات عالی رتبه تاتارستان به اصفهان بتوانیم مسیری را برای ارتقاء همکاری‌ها میان اصفهان و تاتارستان فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، «رستم نورگلوویچ مینیخانوف» رییس‌جمهور تاتارستان روز چهارشنبه با همراهی هیأتی ۵۰ نفره از وزیران و فعالان تجاری این منطقه روسیه به ایران سفر کرد.

رییس جمهور تاتارستان صبح امروز در همایش تجاری فرصت‌ها و چالش‌های تعاملات اصفهان و تاتارستان شرکت و پس از آن طی دیداری رسمی در خصوص گسترش روابط میان اصفهان و تاتارستان، با استاندار اصفهان دیدار و گفت‌ وگو خواهد کرد.

بازدید از برخی صنایع بزرگ و شهرک‌های صنعتی اصفهان نیز در برنامه‌های رییس جمهور تاتارستان روسیه در اصفهان است.

او روز گذاشته در تهران، با رییس جمهور کشورمان نیز دیدار داشت و ضمن ارائه گزارش مفصلی از برنامه‌های سفر خود به تهران، برگزاری نمایشگاهی از محصولات ایرانی در تاتارستان و دیگر جمهوری‌های روسیه را خواستار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha