هشدار پلیس راه کرمانشاه: جاده ها لغزنده هستند، از سفرهای غیرضروری پرهیز کنید

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه اعلام کرد: با توجه به بارش فراگیر بارش ها در استان و لغزنده بودن جاده ها، رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

سرهنگ عبدالحسین زارع روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بارش باران موجب لغزندگی راه ها و کندی حرکت شده و رانندگانی که اضطرار بر انجام سفر دارند ، بایستی ملاحظات ایمنی را رعایت و با تجهیزات لازم حرکت کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر بارش باران در بعضی ار جاده های استان، در گردنه ها نیز مه گرفتگی وجود دارد که این عوامل میدان دید را کاهش و موجب پایین آمدن ایمنی ترددهای جاده ای شده است.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه اضافه کرد: رانندگی با سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی و توجه به جلو در چنین شرایط جوی دارای اهمیت ویژه است، چرا که اغلب تصادف ها در این شرایط به علت بی توجهی به این موارد رخ می دهد از اینرو لازم است آهسته و با صبوری رانندگی کرد.

سرهنگ زارع افزود: سُرخوردن وسایل نقلیه به ویژه در پیچ ها یکی از خطراتی است که در جاده های لغزنده به وجود می آید، زیرا رانندگانی که با سرعت غیرمطمئن به پیچ می رسند ، برای کاستن سرعت مبادرت به ترمز ناگهانی می کنند که این امر باعث قفل شدن چرخ ها و سر خوردن اتومبیل شده و راننده دیگر نمی تواند خودرو را به خوبی کنترل کند.

سرهنگ زارع یادآور شد: در زمان بارندگی و لغزنده شدن معابر سرعت تردد کاهش می یابد و باعث کندی حرکت می شود، پس لازم است رانندگان با مدیریت زمان سفر از عجله و شتاب پرهیز کرده و بدانند که ارتکاب تخلف زمینه ساز وقوع تصادفات است.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه طی ۲ مرحله ابتدا با صدور هشدار سطح نارنجی و سپس سطح قرمز نسبت به بارش شدید باران، آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب های محلی، احتمالاً طغیان برخی رودخانه ها، لغزندگی جاده ها و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی هشدار داده بود.

برهمین اساس بیشترین فعالیت این سامانه بارشی که اوج آن روز جمعه اعلام شده است تا اواسط روز شنبه خواهد بود که به صورت بارش باران، وزش باد، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ، بتدریج در نواحی سردسیر با بارش برف پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha