معاون استاندار: رقابت‌های انتخاباتی در سیستان و بلوچستان توام با رفاقت است

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه رقابت‌های انتخاباتی در این استان توام با رفاقت است، گفت: در سیستان و بلوچستان جنس متفاوتی از انتخابات را تجربه می‌کنیم، هر طایفه، روستا و منطقه یک ستاد انتخابات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا شریفی روز پنجشنبه در نشست توجیهی، هماهنگی و آموزشی نامزدان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه ایرانشهر اظهار کرد: اگر چهار رکن امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در انتخابات را به عنوان ارکان راهبردی تلقی کنیم، از میان سه رکن تاکتیکی عوامل اجرایی، نامزدها و مردم، مردم رکن اساسی انتخابات هستند.

وی افزود: دغدغه و فهم مشترک هیات های اجرایی سیستان و بلوچستان، نظارت و بازرسی برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی و رقم زدن برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات استان به ویژه شهرستان ایرانشهر است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ما خیلی خوش شانس هستیم که در چنین فضایی هم رای و منسجم با نگاه برادرانه برای هدف مشترک تلاش می کنیم و بی تردید یا چنین روحیه‌ای خوشنام از این آزمون بیرون می‌آییم.

وی ادامه داد: هم اکنون جدای از نتیجه انتخابات، نامزدهای محترم به عنوان تیم نخبگانی در بانک اطلاعاتی حوزه سیاسی سیستان و بلوچستان برای کادر سازی مدیریتی ثبت شدند.

شریفی خاطرنشان کرد: نامزد های انتخاباتی اطمینان داشته باشند که از آرای مردم صیانت می کنیم، در ستاد انتخابات با هیات نظارت و بازرسی هم قسم شدیم با رعایت استقلال و بی طرفی انتخابات را برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: اگر در فرآیند انتخابات مورد یا شائبه ای مشاهده شد، به هیات های اجرایی و نظارت منعکس کنید، بی تردید با رعایت بی طرفی گزارش تخلفات را بررسی و با خاطیان برخورد خواهیم کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: در حوزه سیاسی و اجتماعی یک کارویژه تعریف کردیم که از ظرفیت‌های استان چه شیعه و چه اهل سنت برای ارتقای سطح و سهم استان در نظام حکمرانی کشور کادرسازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه نامزدها تلاش کنند که اخلاق را در رقابت‌های انتخاباتی نبازند، اظهار کرد: سعی می کنیم که فضا را برای برگزاری یک انتخابات رقابتی و سالم آماده کنیم.

شریفی با اشاره به اینکه قوانین مربوط به انتخابات و تبلیغات انتخاباتی را به دقت مطالعه کنید، بیان کرد: جهل به قانون رافع مسوولیت نیست و نامزدهای انتخاباتی باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی با بیان اینکه شاهد شتاب در روند توسعه سیستان و بلوچستان هستیم، افزود: شتاب در روند توسعه استان در سایه انسجام مجموعه مدیریتی استان رخ داده و مفتخریم که استان به اولویت توسعه کشور تبدیل شده است.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سعی داریم که توسعه نرم افزاری را متناسب با توسعه سخت افزاری و اقدامات بی نظیری که در خصوص ایجاد زیرساخت ها در حوزه‌های مختلف انجام شده، پیش ببریم، تاکید کرد: مجموعه مدیریتی استان برای جبران عقب ماندگی ها به ظرفیت و اندیشه نخبگان استان نیاز دارد.

وی گفت: کنگره ملی یعقوب لیث را به صورت فاخر برگزار کردیم، به زودی کنگره شعر "بلوچ ایرانی" را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم بخشی از کم کاری های گذشته در بخش فرهنگ بلوچی و تاریخی این خطه را جبران کنیم.

شریفی یادآور شد: کارهای بزرگی در گذشته انجام شده، هر دولت به اندازه توانش فعالیت کرده، اما وسعت و گستردگی و تنوع جغرافیایی سبب شده تا با ایده آل ها فاصله داشته باشیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha