آبگرفتگی معابر و خیابان ها در کرمانشاه به دنبال بارش باران + فیلم

کرمانشاه - ایرنا - بارش باران که از عصر روز چهارشنبه و در پی ورود یک سامانه قوی بارشی آغاز شده و همچنان ادامه دارد موجب آبگرفتگی برخی از خیابان ها و معابر شهر کرمانشاه شده و مشکلاتی را برای شهروندان بوجود آورده است.

به گزارش ایرنا، بارش باران در حالی که در اواخر دومین ماه از فصل زمستان هستیم هرچند موجی از شادی و خوشحالی را در میان شهروندان و به ویژه کشاورزان بوجود آورده ولی موجب بروز آبگرفتگی شدید در معابر و گذرگاه های شهری شده به طوری که در برخی مناطق شهری موجب بروز سیلاب شده و مشکلات زیادی را برای تردد شهروندان به ویژه عابرین پیاده و عبور و مرور خودروها بوجود آورده است.

آبگرفتگی مسیرهای عبوری موجب کندی رفت و آمدها و همچنین ایجاد اختلال در تردد وسایل نقلیه در خیابان های اصلی و فرعی شهر کرمانشاه شده که این امر در برخی نقاط شهر موجب بروز ترافیک سنگین نیز شده است.

به گفته شماری از شهروندان بارش باران آنقدر شدید بوده است که در برخی مناطق شهر از جمله الهیه، دادگستری و دولت آباد آب وارد منازل و مغازه های برخی از ساکنان این مناطق شده است.

هشدار قرمز مدیریت بحران/احتمال بارش ۱۰۰ میلی‌متری در کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه روز گذشته با اعلان وضعیت هشدار سطح قرمز هواشناسی در استان به دلیل ورود یک سامانه بارشی قوی اظهار کرد: پیرو صدور هشدار سطح قرمز(شماره۲) هواشناسی مبنی بر بارش (۷۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر) در سطح استان سامانه بارشی از بامداد پنجشنبه ۲۶ بهمن تا اواسط شنبه ۲۸ بهمن وارد استان می‌شود.

افشین یگانه تاکید کرد: مردم استان از سفرهای غیر ضرور پرهیز کرده و از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه طی ۲ مرحله ابتدا با صدور هشدار سطح نارنجی و سپس سطح قرمز نسبت به بارش شدید باران، آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب های محلی، احتمالاً طغیان برخی رودخانه ها، لغزندگی جاده ها و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی هشدار داده بود.

برهمین اساس بیشترین فعالیت این سامانه بارشی که اوج آن روز جمعه اعلام شده است تا اواسط روز شنبه خواهد بود که به صورت بارش باران، وزش باد، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ، بتدریج در نواحی سردسیر با بارش برف پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha