برترین‌های جشنواره سراسری وفا در اردبیل تجلیل شدند

اردبیل - ایرنا - منتخبان جشنواره سراسری وفا به مناسبت سالروز ولادت حضرت عباس (ع) در اردبیل معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا , دبیر جشنواره فرهنگی ادبی وفا روز چهارشنبه در آئین اختتامیه این رویداد در سالن دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: فراخوان این جشنواره از ماه ها قبل منتشر و پذیرش آثار از ۳۰ مهر ماه آغاز شده بود و متعاقب آن کمیته‌های متعددی برای برگزاری این رویداد در اردبیل تشکیل شد.

سهیل افراز افزود: یک هزار و ۱۰۰ اثر در ۱۸ رشته در سایت این جشنواره از ناحیه شرکت کنندگان از نقاط مختلف ایران بارگذاری شده بود و جشنواره در ۲ رده سنی بزرگسالان و کودکان و نوجوانان برگزار شد.

وی ادامه داد: طراحی و تولید نرم افزار، تولید بسته صوتی یا پادکست، پویانمایی، تولید نماهنگ، مولودی خوانی، شعر، داستان کوتاه، نمایشنامه و فیلمنامه، دلنوشته، نقاشی، خوشنویسی، گرافیک و عکاسی از بخش‌های متنوع جشنواره وفا بود که برترین‌های هر بخش، معرفی و تجلیل شدند.

سید سعید اطهر نیاری یکی از داوران این جشنواره نیز گفت: داوری آثار به دلیل نزدیکی کیفیت اثرها، بسیار زمان بر بود و با دقت کامل تک تک آثار با مولفه‌های هنری به عنوان مثال شعر با ساختار درست قالب، زبان شعر، زیبایی شناختی، عاطفه، اندیشه و پختگی و نوآوری و مضمون سازی بررسی دقیق شد.

وی افزود: با توجه به نقش عمیق و ریشه دار مردم استان اردبیل در ترویج محبت اهل بیت (ع) و آیین‌های مختلفی که در این استان برگزار می‌گردد، ظرفیت بزرگی در این استان برای آفرینش‌های هنری- آیینی وجود دارد.

شعرخوانی استاد تمدن، مداحی چند تن از مداحان صاحب نام اردبیلی و برپایی نمایشگاه عکس‌های ارسالی به جشنواره از بخش‌های دیگر این رخداد بود و حسین اسدی، نوید سیفی، علی اکبر سمندر، امیر رضا اسکندرزاده، سید رزاق صفوی هیر، محمود مسعودی، سید سلاله موسویان، مریم مسعودی، هانیه حضرتی، کوروش کنعانی، زهرا محیطی برندق، لیلی فتح العلومی، معصومه قلیزاده، زهرا محیطی برندق، سیده حانیه قرشی حبشی، نسیم عالی دانشور، سونیا رسولی، زینب آخوندی بناب، محمدحسام عبدی، هستی فتحی و امین حاج پور به عنوان برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره معرفی شدند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و آیین های عاشورایی و مرثیه سرایی در این استان از شور و حال خاصی برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha