پذیرش دانشجویان دختر در آموزشکده‌های فنی آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: امسال پذیرش دانشجویان دختر در آموزشکده‌های فنی این استان رشد بیش از ۱۰۰ درصدی داشت و به یک هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر رسول خداویردی وند کشتیبان عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در آموزشکده‌های فنی استان با افزایش ۱۰۰ درصدی جذب دانشجویان دختر روبرو هستیم، اظهار کرد: ۶۰ درصد دانشجویان استان بومی و ۴۰ درصد آن غیر بومی است.

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد پذیرش دانشجویان دختر در حدود ۸۰۰ نفر بود که امسال توانستیم رکورد افزایش ۱۰۰ درصدی را ثبت و حتی به یک هزار و ۷۰۰ نفر پذیرش دختر در دانشکده فنی برسیم.


خداویردی وند کشتیبان با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیوند خورده ترجمانی از علم و کسب و کار است، ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حال حاضر ۱۸۰ آموزشکده‌ و دانشگاه در سطح کشور دارد که چهار آموزشکده آن در آذربایجان‌غربی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سه هزار و ۹۴۹ دانشجو در مقطع کاردانی و ۲ هزار و ۲۳۳ دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته در این چهار دانشکده‌ فنی و حرفه‌ای استان‌ مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه ۸۷ هزار و ۵۲۵ نفر در رشته‌ها آکادمیک آذربایجان‌غربی دانشجو هستند، افزود: در حال حاضر ۶ درصد از دانشجویان آذربایجان‌غربی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

پذیرش دانشجویان دختر در آموزشکده‌های فنی آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد
خداویری وند کشتیبان با اشاره به اینکه که دانشگاه فنی و حرفه‌ای این استان رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است، افزود: ۷۰درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه در بخش‌های مختلف شاغل هستند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۷۰ درصد دروس این دانشگاه به صورت عملی و ۳۰ درصد نیز به صورت تئوری و نظری تدریس می‌شود.

خداویردی‌وند کشتیبان با اشاره به برگزاری همایش دانشگاه، اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی در استان گفت: این همایش با حضور ۲۰۰ کارآفرین و صاحبان صنایع در ارومیه برگزار خواهد شد.

به گفته وی، این همایش روز یکشنبه ۲۹ بهمن در ارومیه برگزار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این اولین همایش دانشگاه، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی این استان است، افزود: برگزاری چنین همایشی در محور شعار سال و همچنین رشد نرخ مهارت آموزی است که امروز جزو اولویت‌های این دانشگاه است.

به گزارش ایرنا، دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای از جمله افرادی هستند که پس از اتمام فرآیند تحصیلی بطور مستقیم یا غیر مستقیم وارد بازار حرفه‌ای کار می‌شوند.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز دانشجویان خود را پس از پذیرش با فرآیند کنکور، در بستر دانشگاه دولتی، نیروی کار را علمی آموزش داده و روانه بازار و جامعه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha