اجرای طرح غربالگری سلامت برای سه هزار مددجوی تهرانی آغاز شد

تهران - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از غربالگری سلامت برای سه هزار مددجوی تحت حمایت همزمان با اعیاد شعبانیه خبر داد.

به گزارش ایرنا از کمیته امداد امام خمینی (ره)حسین فتح آبادی با اشاره به اجرای طرح غربالگری برای سه هزار مددجوی تحت حمایت ساکن در محلات حاشیه نشین و کم برخوردار، گفت: این طرح از امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن، همزمان با اعیاد شعبانیه آغاز شد.

وی،افزود: غربالگری سلامت برای این تعداد مددجو در پنج سرفصل آزمایش خون، پوکی استخوان،کبد، تیروئید و قلب برای مددجویان به صورت رایگان تا دهم اسفندماه اجرا می شود.

فتح آبادی با بیان اینکه خدمات بهداشتی یکی از سرفصل های کاری این نهاد است، گفت: برخورداری از زندگی سالم، مولد و هدفمند حقی همگانی است که مسئولیت تحقق آن بر عهده همه نهادها و افراد جامعه بوده و لازمه توسعه پایدار است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه غربالگری بیماری های غیر واگیر در سطح جامعه و به ویژه در گروه های آسیب پذیر یکی از مهم ترین رویکردها برای پیشگیری از عوارض این گروه از بیماری ها محسوب می شود، بیان کرد: شناسایی سریع خطر بیماریهای غیر واگیر مانند قند خون بالا، پرفشاری خون، چربی خون و نارسایی های تیروئیدی، انجام تشخیص به موقع گامی مهم در کنترل و پیشگیری عوارض ناشی از این مشکلات است.

وی با بیان اینکه افزایش آگاهی و تلاش برای تامین سلامت مددجویان تحت حمایت از اهداف احرای این طرح است، خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح هیچ هزینه ای توسط مددجویان پرداخت نمی شود و تمامی هزینه ها از سرفصل حوزه بهداشت و درمان این نهاد پرداخت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha