آل‌استار ایران بعد از ۷۷ سال؛ اوج هیجان در بسکتبال و تقدیر از مفاخر توپ و سبد

تهران- ایرنا- رئیس کمیته مربیان فدراسیون بسکتبال گفت: رویداد برترین ستارگان لیگ ایران با نام ستاره‌ها و خورشید روز جمعه در سالن محمود مشحون در شرایطی برگزار خواهد شد که نخبگان این رشته، در ۳ بخش شوت سه امتیازی، اسلم‌دانک و مسابقه آل‌آستار توانمندی‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وحید ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از برگزاری رقابت‌های ستارگان بسکتبال ایران در کشورمان خبر داد و اظهار داشت: بعد از ۷۷ سال شاهد برگزاری رقابت‌های آل‌استار در ایران هستیم و انشالله جامعه بسکتبال و علاقه‌مندان به این رشته بعد از ۷دهه در سالن زنده‌یاد محمود مشحون اوج لذت و هیجان در بسکتبال را در بالاترین سطح خود تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: در این رویداد که از مدت‌ها پیش برای آن برنامه‌ریزی و تدارک دیده شده،‌ شاهد رقابت‌های جذابی خواهیم بود که بدون شک برای علاقه‌مندان به این رشته و آنهایی که در از نزدیک این رقابت را دنبال می‌کنند یک روز به یادماندنی خواهد شد. برای برگزاری مسابقه ستارگان بسکتبال هماهنگی لازم با سازمان لیگ انجام شده تا یک کار خوب و ماندگار در تاریخ بسکتبال ایران به یادگار بماند.

رئیس کمیته مربیان فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: معرفی ۱۶نفر از مفاخر این رشته و حضور جمعی از پیشکسوتان، قهرمانان و افتخارآفرینان بسکتبال ایران در روزی که به نام فریدون شریف‌زاده (بنیانگذار این رشته در ایران) نامگذار شده برای همه ما یک افتخار است. در این مراسم تماشاگران هم جای خود را دارند چراکه سرمایه ورزش به حساب آمده و همواره یار و یاور بسکتبال ایران بوده و هستند و تلاش ما این است که آنها نیز روزی به یادماندنی را در خاطره خود ثبت کنند.

رئیس کمیته مربیان فدراسیون بسکتبال یادآور شد: ۷ ایستگاه در این بخش وجود دارد که به نام برترین‌ شوترهای ایران نام‌گذاری شده است. ایستگاه اول به نام محسن خلخالی است که به عنوان بهترین شوتیست‌ آسیا انتخاب شد. در این قسمت ۴ توپ نارنجی یک امتیازی و یک توپ مشکی ۲ امتیازی داریم که در مجموع ۶ امتیاز خواهد شد. ایستگاه دوم به نام محمد مقیم است،‌ در این ایستگاه هم ۵ توپ مشکی ۱۰ امتیازی وجود دارد که بیشترین امتیاز در این ایستگاه دیده شده و در ایستگاه سوم یک توپ سفید داریم که به صورت تک پرتاب ۳ امتیازی خواهد بود که این ایستگاه به نام مهران حاتمی است.

آل‌استار ایران بعد از ۷۷ سال؛ اوج هیجان در بسکتبال و تقدیر از مفاخر توپ و سبد

وی خاطر نشان کرد: ایستگاه چهارم به نام محمدرضا نوری است، فردی که یکی از بهترین شوتیست‌های تیم ملی بوده و در سال ۲۰۱۶ با هدایت او تیم جوانان ایران در همین سالن آزادی قهرمان آسیا شد. در این ایستگاه ۵ توپ خواهیم داشت، ۴ توپ نارنجی و یک توپ مشکی که در مجموع ۶ امتیاز دارد. ایستگاه پنجم به نام علی یاراحمدی یکی از پیشکسوتان فقید بسکتبال است، در این ایستگاه تک پرتاب با توپ سفید خواهیم داشت و در ایستگاه ششم نیز یاد آیدین نیکخواه‌بهرامی را گرامی‌ می‌داریم. در این ایستگاه ۴ توپ نارنجی و یک توپ مشکی با مجموع ۶ امتیاز را داریم و در گام آخر این مرحله به ایستگاه هفتم می‌رسیم که به نام حامد آفاق اسلامی نامگذاری شده است. در کل ۷ ایستگاه با قابلیت دریافت ۴۰ امتیاز داریم که در ۲سری پرتاب می‌شود و در مجموع، امتیازها با هم جمع شده و تقسیم بر ۲ خواهد شد تا امتیاز نهایی حاصل شود.

رئیس کمیته مربیان فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: در صورتی که از ۸۰ امتیاز موجود ورزشکاری بتواند ۷۰ امتیاز را کسب کند جایزه یک‌صد میلیون تومانی را از آن خود می‌کند و اگر شوتیستی بتواند این کار را انجام دهد، شاهکار کرده است. متین آقاجانپور،‌ وحید اسلامی، احسان دلیرزهان،‌ وحید دلیرزهان،‌ نوید رضایی‌فر و محمد سینا واحدی شرکت کنندگان در مسابقه شوت ۳ امتیازی، نکوداشت استاد محسن خلخالی هستند که باید توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.داوران مسابقه شوت ۳ امتیازی نیز پویا محدثین، امیرحسین وکندی و امیرحسین بیات خواهند بود.

ابوالحسنی گفت: بعد از این مسابقه، رقابت دانک را خواهیم داشت که به نام پیشکسوت قدیمی بسکتبال، جلال شهمیزادی نامگذاری شده است. در این مرحله بر اساس فاصله دانک تا سبد، ارتفاع آن، ضربه و استحکام دانک و مواردی از این دست از سوی داوران امتیاز شرکت‌کنندگان اعلام می‌شود. داورانی که در این بخش به ما کمک خواهند کرد در سالیانی نه چندان دور از برترین دانکرهای ایران بوده‌اند که مسئولیت این کار را به آنها سپرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در این قسمت ۳ سری دانک زده می‌شود و در مجموع شاهد ۱۸دانک خواهیم بود. بهنام جمعه‌زاده، محمد رحیمی، فربد سعادت‌نیا، علیرضا شریفی،‌ محمد غفاری و امیرحسین‌ غلامزاده نیز شرکت کنندگان در مسابقه دانک، نکوداشت استاد جلال شهمیرزادی خواهند بود. فرامرز خالقی، کاظم محنایی، محسن شاه‌علی، سعید تابش‌نیا و ارسلان جمشیدی هم کار قضاوت این بخش را بر عهده دارند.

آل‌استار ایران بعد از ۷۷ سال؛ اوج هیجان در بسکتبال و تقدیر از مفاخر توپ و سبد

این پیشکسوت بسکتبال ایران گفت: آخرین کار ما در این روز، دیدار تیم ستارگان ایران است. ۲۰ بازیکن برتر لیگ ایران بر اساس خروجی آمار انتخاب و در ۲ تیم تقسیم می‌شوند که هدایت این تیم‌ها نیز بر عهده سرمربیان تیم‌های اول و دوم لیگ خواهد بود. تیم‌ها به نام پیشکسوتان بسکتبال ایران منوچهر شهامت‌نژاد و جمشید شریعت‌نژاد نامگذاری شده که طی آن در تیم استاد جمشید شریعت نژاد بازیکنانی شامل محمد حسن‌زاده، محسن مرادخانی، محمد جمشیدی، حسن علی‌اکبری، سالار منجی، متین آقاجانپور، احسان دلیر زهان، حسین مکاریان، رسول مظفری، سجاد مشایخی، صارم جعفری و کاپیتان آرن داودی را خواهیم داشت که با هدایت مصطفی هاشمی به میدان می‌روند.

ابوالحسنی گفت: در تیم استاد منوچهر شهامت‌نژاد چهره‌هایی مانند سجاد پذیرفته، ارسلان کاظمی، اصغر کاردوست،میثم میرزایی، محمد یوسف‌وند، محمدسینا واحدی، مجید رحیمیان، نوید رضایی‌فر، پیتر گریگوریان،‌ محمد شهریان، محمدمهدی رحیمی و حامد حدادی به عنوان کاپیتان را داریم که با سکانداری مهران حاتمی به زمین می‌روند. آریان جمشیدی به عنوان سرداور، امیرحسین وکندی داور اول و امیر حسین بیات داور دوم این دیدار خواهند بود و کیمیا یونسی، شهلا خیرالهی، زهرا زندی، پرستو زاهدی به عنوان داوران میز و علیرضا امیری هم به عنوان آمارگیر این رویداد را برگزار خواهند کرد.

وی ادامه داد: کار دیگری که انجام خواهد شد به تقدیر از ۱۶ نفر از مشاهیر، مفاخر و اسطوره‌های بسکتبال ایران باز می‌گردد که از بین چهره‌های موجود و طی بررسی و انتخاب در کمیته‌ای تخصصی، مشخص و تعیین شده‌اند.

گفتنی است این رقابت‌ها از ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۷ بهمن‌ماه در سالن بسکتبال زنده‌یاد محمود مشحون در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha