۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۱۴
کد خبر: 85386817
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین کارگروه «مدیریت شهری و بخش خصوصی» در مشهد تشکیل شد

مشهد-ایرنا- مسوول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: نخستین کارگروه تخصصی «مدیریت شهری و بخش خصوصی» در مشهد ایجاد شد تا فعالان بخش خصوصی و بخش تعاونی به مدد مدیریت شهری در حوزه های مختلف بشتابند.

علی اکبر لبافی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تشکیل این کارگروه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور استاندار خراسان رضوی تصویب شد که اهداف و ماموریتهای آن در هشت بند تعیین شده است.

وی ادامه داد: در نشستهایی که دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با مدیران شهرداری مشهد برگزار شده بود، این موضوع مطرح بود که توسعه شهری با توجه به پراکندگی شهر و تنوع مسائلی که در آن وجود دارد، نیاز به همسویی بخش خصوصی و بخش تعاونی دارد.

مسوول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی بیان کرد: مسائل زیادی در این نشستها مطرح و نتایج متعددی از آن استخراج شد که برآیند آن لزوم همگرایی مدیریت شهری با بخش خصوصی و بخش تعاونی در حوزه جذب سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های شهری بود.

وی گفت: شهرداری وظایف مختلفی دارد که عمده مسائل مرتبط با آنها در کمیسیونهای اتاق بازرگانی توسط فعالان و صاحب نظران بخش خصوصی مطرح شده و مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

لبافی اظهار کرد: نتیجه کلی از برگزاری نشستها با مدیران شهری در دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی آن بود که یک سیاستگذاری در خصوص فرآیند توسعه اقتصادی مشهد با رویکرد بخش خصوصی و بخش تعاونی بوجود آید که منتج به شناسایی ظرفیتها و ایجاد بسترهای لازم برای افزایش مشارکت بخش خصوصی در عمران شهری و در مجموع تقویت اقتصاد شهری شود.

وی با اشاره به اهداف هشت بندی کارگروه تخصصی مدیریت شهری و بخش خصوصی در مشهد گفت: ارتقای دانش و مهارت در حوزه شهری، بهره مندی از ظرفیتهای ملی و بین المللی شهر مشهد در توسعه پایدار شهری، برندسازی شهر با حفظ و ارتقای فرهنگ و معیارهای معنوی شهر مشهد، توسعه همکاریها در امور و خدمات زیارتی، گردشگری، فنی و مهندسی؛ ظرفیت سازی و توسعه آموزش و پژوهش با هدف ارتقای دانش و مهارت، هم اندیشی در استانداردسازی رویه های اجرایی توسعه پایدار شهری از جمله محورهای کارگروه «مدیریت شهری و بخش خصوصی» است.

مسئول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: با رویکرد جدیدی که شهرداری مشهد در پیش گرفته و پیشنهاد تشکیل کارگروه تخصصی مدیریت شهری و بخش خصوصی را داده است، به نظر می رسد می توان هم افزایی لازم را بین این سه بخش برای توسعه پایدار شهری بوجود آورد.

لبافی اضافه کرد: ریاست این کارگروه تخصصی را معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بر عهده خواهد داشت و دبیری آن نیز برعهده بخش خصوصی (اتاق بازرگانی) خواهد بود، نمایندگان هشت کمیسیون ذیل اتاق بازرگانی مشهد، نمایندگان معاونین شهرداری، اتاق های تعاون و اصناف و تشکلهای بزرگ استان مانند خانه صنعت معدن و تجارت، انجمن مدیران صنایع، کانون کارآفرینان، انجمن تخصصی عمران و خدمات شهری نیز دیگر اعضای این کارگروه را تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha