دور مازندران بگردیم

ساری- ایرنا- همه چیز در مازندران نشان از آمدن عید نوروز می‌دهد، و شهرداری های این خِطه با نظارت مستقیم مسوولان ارشد استان برای زیباسازی نقاط شهری باهدف استقبال از گردشگران در تکاپو هستند.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، باوجود زمان افزون بر یکماه تا آغاز سال نو، اما از هفته‌های گذشته تاکنون در شهرهای مازندران برای استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی اقداماتی مانند نظافت شهر، زیباسازی، ایمن‌سازی، شست‌وشو، پاک‌سازی و رفت‌وروب خیابان‌های اصلی، کوچه‌ها و زمین‌های بایر حاشیه معابر اصلی و فرعی، پاک‌سازی و لایروبی انهار روباز و روبسته، پُر کردن مسیرهای حفاری در معابر و جلوگیری از عملیات حفاری، رفع نواقص ناهمواری‌های اطراف دریچه‌ها، جمع‌آوری و حمل خاک و نخاله معابر، جلوگیری از سد معبرهای ساختمانی، جمع‌آوری متکدیان، افزایش زمان و توان جمع‌آوری زباله و رنگ‌آمیزی و تعمیر باکس‌های زباله در سطح شهر به صورت جدی در دست اجرا دارند.

استاندار مازندران هم از پیاده کردن شیوه جدید برای ارزیابی عملکرد مدیریت شهری استان ها در جذب گردشگران و مسافران خبر داد و گفت:‌ شهرداری ها براساس عملکردشان در زمینه زیباسازی مناظر و سیمای شهری نمره ای که از مسافران امتیاز می گیرند، در نهایت تقدیر می شوند.

دور مازندران بگردیم

سید محمود حسینی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ با توجه به حضور میلیونی مسافران و گردشگران در مازندران، تمامی شهرهای استان مقصد سفر به شمار می روند که فراهم کردن امکانات و زیرساخت های لازم در این زمینه ضروری است.

وی ادامه داد:‌ به همین منظور براساس برنامه ریزی صورت گرفته شهرداران با انجام اقدامات عمرانی در حوزه زیباسازی مناظر و طرح های عمرانی باید بتوانند به موفقیت لازم برسند تا قادر باشند، مسافران بیشتری را جذب کنند.

استاندار مازندران اظهار داشت: در حال حاضر با اقدامات عمرانی و زیباسازی فضای شهری که در سطح شهرهای مازندران در حال انجام است به نوعی لیگ سازندگی حوزه های عمران شهری آغاز شده است که در پایان این اقدامات هم شهروندان و مسافران از آن منتفع خواهند شد.

وی گفت: شهرداریها و شوراهای اسلامی شهرها با پردازش ایده ها و طرح های جدید می تواند در مسافران این رغبت و انگیزه را ایجاد کنند که در مکان مورد نظر باقی بمانند و آن شهر یا منطقه تنها محل گذر از مسیر نباشد و ماندگاری و اقامت را نیز رقم بزند.

دور مازندران بگردیم

حسینی پور ادامه داد:‌ به همت شورای اسلامی و شهرداری شهرهای مازندران با پیگیری این طرح شهرها را از نظر سیما و منظر تحولی در آن ایجاد می شود که در این خصوص شهرهای ورودی استان مازندران می بایست این موضوع را به صورت جدی تری پیگیری کند.

وی ابراز امیدواری کرد که در پایان تعطیلات نوروز و ارزیابی شهرداری های مازندران شاهد افزایش رضایتمندی مسافران و گردشگران از ارائه خدمات و دیگر بسته های مسافرتی باشیم.

مازندران ۲۲ شهرستان و ۶۳ شهر دارد که تمامی این مناطق شهری از جاذبه های گردشگری همچون کوه، ‌دریا، ‌ رودخانه و دیگر جذابیت های طبیعی برخوردار هستند و همین ویژگی ها باعث شده تا در طول سال افراد زیادی از اقصی نقاط کشور به این استان سفر کنند.

به طوریکه بنا به اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بعد از پشت سرگذاشتن دوره محدودیت کرونایی که منجر به تعطیلی سفرهای نوروزی شده بود از نوروز ۱۴۰۱ با برداشته شدن این محدودیت ها هموطنان از اقصی نقاط کشور بار سفر بستند و در آن سال تعداد مسافرانی که در مازندران اقامت داشتند حدود ۱۵ میلیون نفر اقامت در شب بود.

با اوج گیری سفر، ‌در تعطیلات نوروز امسال نیز ۲۰ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۹۹۰ نفر شب اقامت مسافران در مازندران ثبت شد که این حجم از سفرهای نوروزی در کشور بی سابقه و حائز اهمیت به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha