نامی: سالانه هشت تا ۱۰ میلیارد متر مکعب آب شیرین وارد دریای خزر می‌شود

ساری- ایرنا- رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در مازندران سالانه هشت تا ۱۰ میلیارد متر مکعب آب شیرین وارد دریا می‌شود که باید برای مهار آب های سطحی ناشی از بارش باران و برف و استفاده در بخش های تولیدی و کشاورزی تدابیر ویژه ای داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، محمدحسن نامی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح ۷۶۵ طرح روستایی مازندران در ساری، افزود: با توجه به اینکه حوزه پیشگیری مهم‌تر از مقابله است دراین حوزه طرح‌های متعددی داریم، چراکه مسیرهای سیلابی زیادی در مازندران وجود دارد، بر این اساس باید به لایروبی رودخانه‌ها توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه هدایت آب‌های سطحی آبخیزداری باید به صورت جدی ورود کند، بیان داشت: ورود به موقع به آبخیزداری سبب کاهش خطرات و مانع از بین رفتن طبیعت می‌شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با تقدیر از پیگیری‌های جدی استاندار مازندران برای جذب اعتبارات برای مقابله با بلایای طبیعی، تصریح کرد: با پیگیری سید محمود حسینی پور، ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار جهت مقابله با بلایای طبیعی در مازندران اختصاص یافت که تا پایان سال بر مبلغ این اعتبارات افزوده می‌شود.

نامی با اشاره به این که، سال آینده اعتبار ویژه ای در حوزه مقابله با سیلاب و آتش سوزی برای مازندران در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در مازندران سالانه هشت تا ۱۰ میلیارد متر مکعب آب شیرین وارد دریا می‌شود که برای جلوگیری از این امر باید تدابیر ویژه ای داشته باشیم.

نامی: سالانه هشت تا ۱۰ میلیارد متر مکعب آب شیرین وارد دریای خزر می‌شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha