میزان کم‌فروشی درمحصولات پیش بسته‌بندی مازندران کاهش یافته است

ساری- ایرنا - مدیر کل استاندارد مازندران از گسترش و تداوم اجرای طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های بسته بندی شده در استان خبر داد و گفت:میزان کم فروشی پیش بسته بندی پروتئینی، شوینده ها و لبنیات در استان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد ملاعلی‌پور روز چهارشنبه در شورای استاندارد مازندران به طرح پایش کمییت ۱۰ محصول پیش بسته بندی شده استان از جمله پروتئین، برنج، حبوبات، انواع مواد غذایی، شوینده و بهداشتی ها و لبنیات اشاره کرد و گفت: این که در بررسی های انجام شده ۳.۵ درصد کمبود وزن مواد پروتئینی در بسته بندی وجود داشته باشد، اجحاف در حق مصرف کنندگان است.

وی با بیان این که در بسته بندی لبنیات مازندران کمبود وزن از متوسط ۲.۳۶ درصد سال گذشته امسال به ۱.۳۶ درصد کاهش یافته است، ادامه داد:‌ با تداوم اجرای طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده های بسته بندی شده در استان در مجموعه میانگین درصد کمبود کمییت نامی در نمونه های مردود شده در واحد های تولیدی در حال کاهش است.

وی تخلف کمبود وزن در شوینده های واحدهای تولیدی مازندران را ۲.۳ درصد اعلام کرد و گفت: طبق برسی های صورت گرفته سال جاری در عرضه شیرینی ها نیز حدود چهار درصد کمبود وزن وجود دارد که این امر نارضایتی مردم را بوجود آورده است.

وی گفت: طبق مقرران استاندارد وزن جعبه شیرینی نباید با محتویات آن محاسبه شود ولی هم اکنون این تخلف در قنادی ها با حساب وزن جعبه انجام می شود.

مدیر کل استاندارد مازندران بیان داشت: پارسال هفت مورد توقف خط تولید واحدهایی که نسبت به رعایت نشان استاندارد وزن بی توجهی و تخلف داشته اند، طبق مقررات نشان استاندارد اعمال قانون شدند.

میزان کم‌فروشی درمحصولات پیش بسته‌بندی مازندران کاهش یافته است

ملا علی پور به نظارت استاندارد بر واردات و صادرات کالاهای اساسی در سه بندر مازندران اشاره کرد و گفت: در صادرات محصولات اساسی اگر نشان استاندارد داشته باشند نیاز به مراجعه جدید نیست، اما همه کالاهای اساسی وارداتی طبق مقررات استاندارد بررسی می شوند.

وی با بیان این که واردات کالاهای اساسی کشور از طریق بنادر مازندران در ۱۰ ماهه امسال نسبت به سال قبل ۲ برابر بیشتر به ۲۳ درصد رسیده است، گفت: در یان مدت سه میلیون و ۳۴۹هزارو ۲۳۸ تن واردات کالا اساسی از طریق سه بندر استان انجام شد.

وی از ایجاد آزمایشگاه غلات در بندر امیرآباد مازندران خبر داد و گفت: این آزمایشگاه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال ساخت است که برای تکمیل تجهیزات به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی از راه اندازی سیستم نظارتی هوشمند مردمی در مازندران خبر داد و گفت: سامانه طرح نظارت مردمی در بخش های انبارش زباله، کالا، جایگاه سوخت، بسته بندی، ترازو و خالص فروشی شیرینی فعال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha