اردکان در هفته اول اسفند، میزبان بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است

یزد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور هنرمندان سراسر ایران و کشورهای مختلف با میزبانی اردکان در هفته اول اسفندماه برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، احسان عابدی روز چهارشنبه در نشست خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان که به میزبانی استان یزد برگزار می شود، افزود: این جشنواره بزرگترین رویداد هنری است که تا کنون به میزبانی این استان برگزار می شود .

وی ادامه داد: در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ، شرکت کنندگانی از سراسر کشور و همچنین برخی کشورها حضور دارند که میزبانی از این رویدادها با برد بین المللی و ملی باعث تقویت زیرساخت های شهرستان می شود به همین منظور ۶ سالن در اردکان بهسازی شده و تجهیز شده که این زیرساخت ها برای هنرمندان و مردم این شهرستان ماندگار خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری ملی و بین المللی علاوه بر رونق گردشگری ، فضایی شاد و با نشاط را در اعیاد شعبانیه در استان ایجاد می کند.

عابدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: افزایش رویدادهای فرهنگی و هنری در اولویت رویکردهای دولت سیزدهم است و بخش عمده ای از پویایی فرهنگ و هنر از مسیر همین رویداد می‌گذرد و در تدارک فراهم کردن زمینه ای برای تداوم این گونه برنامه ها در استان هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه دشمن دنبال ایجاد فضای ناامیدی در جامعه است، وظیفه همه ما این است که برای اجرای این رویدادها تلاش کنیم و تمرکز ما بر افزایش نشاط اجتماعی باشد و اگر مشکلی در بخش های دیگر از جمله مباحث اقتصادی وجود دارد، نباید باعث کم کاری در بخش های دیگر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: امسال رویداد های مختلفی از جمله جشنواره ملی تئاتر خیابانی قدمگاه، تئاتر چتر زندگی، تئاتر مونولوگ مهریز و جشنواره تئاتر با موضوع خانواده در اردکان در مناطق مختلف استان برگزار شده است.

عابدی افزود: تئاتر هنر مردمی، زنده و پویا است و جنب و جوش هنرمندان تئاتر هم زیاد است، اینکه بعضا گفته می شود در حوزه های دیگر اتفاقی نیفتاده، درست نیست ، برگزاری هفتاد رویداد شعر طی 2 سال گذشته در شهرستان های مختلف، برنامه های مرتبط با هنر خوشنویسی ، سرود ، مد و لباس نیز به صورت مکرر در استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۸۷ مجوز اجرای نمایش صادر شده و هزار و ۴۶۲ سانس در کل استان نمایش اجرا شده و تا پایان سال نیز این روند ادامه دارد، کمبود سالن باعث شده برای اجرا نوبت ۲ و سه ماهه برای هنرمندان داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانی یزد گفت: امسال در جشنواره تئاتر فجر ۷ گروه از استان یزد حضور داشت و یک جایزه اصلی و هشت جایزه در بخش فراگیر توسط هنرمندان استان کسب شده و به لحاظ تعداد حضور در جشنواره و کسب جوایز نسبت به قبل این اتفاق کم سابقه بوده است .

اردکان در هفته اول اسفند، میزبان بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان است

دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان یزد نیز در این نشست گفت: هزار و ۲۰۰ اثر به این جشنواره رسیده و ۶۴۵ اثر برای بررسی نهایی از سی استان کشور انتخاب شد، همچنین ۹۸ اثر نیز در بخش بین الملل از ۴۴ کشور برای حضور در این جشنواره متقاضی بودند.

امیر مشهدی عباس افزود: در نهایت هشت اثر در بخش نوجوان، ۹ اثر بخش کودک، ۹ اثر در بخش خیابانی، چهار اثر در نقالی، پنج اثر در بخش خیمه شب بازی، هفت اثر بخش خردسال و ۱۷ اثر در بخش نمایشنامه نویسی و جمعا ۶۶ اثر در این جشنواره رقابت می کنند.

وی ادامه داد: آثاری به صورت مهمان در جشنواره حضور دارند و در بخش جنبی حضور خواهند داشت، همچینن اجراهایی نیز در مناطق کمتر برخوردار شهر اردکان اجرا می شود و در روستاها و مناطق مختلف نیز به صورت تریلر سیار اجراهایی برگزار می شود.

دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان یزد گفت: هشت اثر در بخش های مختلف نیز از استان یزد در این جشنواره حضور دارند که سه اثر از اردکان، سه اثر از یزد ، یک اثر از مهریز و یک نمایش نیز توسط نمایش های میدانی برای شهدای غزه اجرا می شود.

بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با میزبانی اردکان یزد از اول تا ششم اسفند ماه برگزار می شود .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha