۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85386631
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی آبگرفتگی گسترده معابر و سیلابی شدن مسیل ها در لرستان

خرم آباد- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان گفت: با توجه به تقویت سامانه بارشی در اواخر هفته جاری آبگرفتگی گسترده معابر و سیلابی شدن مسیل ها در این استان قابل انتظار است.

زینب اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به شدت فعالیت سامانه بارشی در اواخر هفته جاری شرایط آبگرفتگی گسترده معابر، سیلابی شدن مسیل ها و بالا آمدن سطح آب و ریزش کوه قابل انتظار است که طی روزهای گذشته هشدار زرد و نارنجی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس الگوها و نقشه های هواشناسی بارش های قابل توجه در سطح استان قابل انتظار است اظهار داشت: براساس تحلیل نقشه های هواشناسی از امروز غروب تا دوشنبه هفته آینده سامانه بارشی بر جو استان فعال خواهد شد که به تناوب برای همه نقاط استان بارش باران، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه این بارش ها در نواحی سردسیر و کوهستانی بصورت رگبار برف و در نواحی مستعد و گرمسیر بصورت تگرگ قابل انتظار است ادامه داد: طبق الگوهای بارشی از پنجشنبه شب با فعالیت هسته اصلی سامانه بارشی بر شدت و مقدار بارش های منطقه افزوده می شود که پیرو هشدارهای صادره در این بازه زمانی، بروز مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده ها، ایجاد رواناب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، ریزش کوه، انسداد راه های ارتباطی روستاها، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال رخداد بهمن در نواحی کوهستانی و مه آلودگی هوا انتظار می رود.

اکبری عنوان کرد: جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم اندیشیده شده است و هرگونه تغییر احتمالی در نحوه حرکت و رفتار این سامانه بارشی متعاقبا اعلام می شود.

وی افزود: همچنین در روزهای شنبه تا دوشنبه غالبا بارش ها بصورت رگباری و پراکنده و به شکل باران و برف خواهد بود.

اکبری با اشاره به اینکه غالب بارش های این سامانه بصورت بارش باران خواهد بود اظهار داشت: در مناطق شمال و شمال شرقی استان بخصوص در گردنه ها و ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha