فعالان سیاسی استان یزد: ایران دوستی با شرکت در انتخابات متجلی می‌شود + فیلم

یزد- ایرنا- میزگرد انتخابات به میزبانی ایرنا با حضور سعید ملکوتیان دبیر مجمع فرهنگیان ایثارگر استان یزد، سیدنبی‌الله پورطاهری مسئول سیاسی بسیج دانشجویی استان و سیدیاسین حسینی رییس هیات مدیره اولین انجمن حقوق شهروندی یزد برگزار شد و شرکت کنندگان در این میزگرد، مشارکت در انتخابات را تجلی‌ ایران دوستی و حساسیت نسبت به سرنوشت کشور بیان کردند.

به گزارش ایرنا، دبیر مجمع فرهنگیان ایثارگر استان یزد در این نشست گفت: اهمیت انتخابات بر همه واضح است و باید این فرصت را آحاد جامعه قدر دانسته و در آن شرکت کنند، دشمنان به این انتخابات چشم دوخته اند و هر اقدام بعدی آنها با میزان مشارکت در این انتخابات گره خورده است.

سعید ملکوتیان افزود: مردم صادق هستند و با همه مشکلاتی که دارند در انتخابات شرکت می کنند هر چند از چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا گذشته اند، به افرادی که قصد شرکت در این انتخابات را ندارد توصیه می کنم حتما توجه داشته باشند که دشمنان هرگز برای ما اهمیتی قائل نبوده و نیستند و باید خود به فکر کشورمان باشیم.

وی ادامه داد: حضور ما یعنی اینکه طرفدار کشورمان هستیم و اگر شرکت نکنیم، کسانیکه چشم دوخته اند تا به کشور ما ضربه بزنند، خوشحال خواهند شد و قطعا مشکلات بیشتری را برای ما به وجود می آورند، تحریم های ظالمانه در اولین مرحله مردم را هدف گرفته تا نارضایتی آنان را افزایش دهد.

دبیر مجمع فرهنگیان ایثارگر استان یزد گفت: همه اقشار جامعه به ویژه جوانان باید امید داشته باشند و به دیگران هم امیدآفرینی کنند و مسئولان نیز در همه امور شخصی و اجتماعی و سیاسی خود صداقت داشته باشندتا اعتماد شهروندان نسبت به آنان افزایش یابد.

فعالان سیاسی استان یزد خواستار شدند: ایران دوستی با شرکت در انتخابات متجلی می‌شود + فیلم

ملکوتیان ادامه داد: ضعف احزاب باعت شده تا نتوانند نظر مردم را به خود و برنامه هایشان جلب کنند و بسیاری از افراد در احزاب دنبال منافع شخصی خود هستند، همه باید نسبت به این موضوع حسایست داشته باشیم که دنبال حرف مخالفان و افرادی که درد دین ندارند، نرویم و دور آنها جمع نشویم، تعداد طرفداران برخی از احزاب با وجود ادعاهایی که دارند، در یک مینی بوس جا می شود.

دبیر مجمع فرهنگیان ایثارگر استان یزد گفت: هر کس ایران دوست است باید در انتخابات شرکت کند و مسئولان نیز باید برای گرانی ها و مشکلات جامعه فکر اساسی کنند، بسیاری از اقشار مختلف حتی در تامین اولین نیازهای زندگی خود نیز مشکل دارند .

ملکوتیان ادامه داد: گاهی در فضای مجازی بین مردم گفته می شود که برخی از مسئولان عمدا کار نمی کند تا نظام را دچار چالش کنند و این مردم هستند که نمی گذارند، این صحبت خیلی معنا دارد و یعنی برخی از مسئولانی که مردم با استعانت از دین و آیین انتخاب کردند، کار نمی کنند .

وی اظهار داشت: اگر نماینده ای برای مردم کار کرد، در مرحله بعد هم باز همین مردم با افتخار به او رای خواهند داد وگرنه او را کنار می‌گذارند، اگر با مردم صادق باشیم و کار کنیم قطعا باعث امیدآفرینی شده و حضور پرشورتری را در انتخابات شاهد خواهیم بود.

دبیر مجمع فرهنگیان ایثارگر استان یزد گفت: نمایندگان مجلس نباید خود را وامدار گروه‌ها و احزاب سیاسی و اقتصادی بدانند و باید قدر این مردم صبور را بدانند و تا سر حد جان برای مردم کار کنند و اگر اینگونه بود بازهم مردم به سراغشان خواهند رفت و از شان و جایگاه مجلس شورای اسلامی نیز دفاع می شود .

ملکوتیان ادامه داد: مرحوم حجت الاسلام یحیی زاده نماینده سابق حوزه تفت و میبد همواره با اتوبوس رفت و آمد می کرد و در بین مردم بود و اگر ۳۰ دوره دیگر هم کاندیدا می شد باز هم مردم به او رای می دادند چون وامدار گروه‌ها و احزاب نشد و فقط برای مردم کار کرد.

وی افزود: همچنین از نمایندگانی که انتخاب می شوند، درخواست دارم در رای گیری ها رای ممتنع ندهند چون انسان در تصمیم گیری یا موافق است یا مخالف و نظری بینابینی وجود ندارد و نماینده باید مطالعه کند و پس از تحقیق و بررسی نظر خود را اعلام کند و رای ممتنع توهین به مردم است، علاوه بر اینکه شفافیت در آرای نمایندگان نیز یکی از خواسته های همیشگی مردم است.

دبیر مجمع فرهنگیان ایثارگر استان یزد گفت: نباید به قشر معلم و فرهنگیان بی توجهی شود، آنان در بین اقشار جامعه بسیار تاثیرگذار هستند و مسئولان باید قدر این قشر عظیم را بدانند و اگر می خواهیم در جامعه و فرهنگ پیشرفت داشته باشیم باید به حوزه تعلیم و تربیت و معلمان توجه بیشتری صورت گیرد و حاصل تلاش معلم، نیروی انسانی با شرف است و آینده جامعه در دست معلمان است.

فعالان سیاسی استان یزد خواستار شدند: ایران دوستی با شرکت در انتخابات متجلی می‌شود + فیلم

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی استان یزد نیز در این نشست گفت: اینکه برخی از افراد می گویند رای نمی دهیم، برخلاف منطق طبیعت است چون حقی را از خود سلب می کنند و اعلام می کنند که دیگری به جای آنها تصمیم گیرد در حالیکه تصمیمات افرادی که بعدا انتخاب می شوند، در زندگی همه اثر گذار خواهد بود.

سیدنبی‌الله پورطاهری افزود: در صورت عدم حضور همه اقشار مختلف در انتخابات امکان دارد افراد ناصالح انتخاب و بر صندلی سبز مجلس تکیه بزنند و می توان با بررسی نسبت به انتخاب افراد کارشناس اقدام کرد تا به عنوان نماینده ما در تصمیم گیری ها، صلاح همه را مد نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: نقش جوان در پیشبرد کشور بسیار اثر گذار است و به خصوص اینکه مشارکت مردم در برنامه ها نیز ضامن موفقیت و پیشرفت هر کشور است ،لذا دشمنان با جنگ اقتصادی سعی می کنند در این حوزه اثر بگذارند و مردم و به خصوص جوانان نباید تحت تاثیر تبلیغات دروغین رسانه کشورهای غربی و دشمن قرار گیرند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی استان یزد گفت: ناامید کردن اقشار مختلف به ویژه جوانان از راهبردهای اصلی دشمنان است و باید هشیار و آگاه باشیم تا بتوانیم کشور و اعتقادات خود را حفظ کنیم، زیرا برای این انقلاب و نظام خون های زیادی ریخته شده و اثر انگشت و حضور ما ضربه دیگری بر دشمنان است.

پورطاهری ادامه داد: در این سال‌ها مورد هجوم جنگ ترکیبی و رسانه‌ای دشمن هستیم و باید حوانان با امید به آینده برای ساختن کشور تلاش کنند و از طریق مشارکت مردم و با روحیه نشاط و جوانگرایی علمی توانسته ایم در علم و صنعت و به خصوص حزوه دانش بنیان حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم و انشالله در این انتخابات نیز به عنوان الگویی برای جهانیان خواهیم بود.

وی افزود: هر نماینده وقتی به عنوان وکیل قشری از مردم انتخاب می شود به عنوان وکیل همه است و طبیعتا باید مردم از نظرات و آرا و تفکر شخصی او در حوزه حاکمیت آگاه باشند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی استان یزد ادامه داد: نماینده باید در بین مردم حضور داشته باشد و این اقدام از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است که مسئولان باید همواره در بین مردم حضور داشته باشند و از نظرات اقشار مختلف و به خصوص نظرات نسل جوان و دانشجو با خبر شوند و پیوند و رابطه بین علم و عمل به وحود آید .

پورطاهری افزود: در یوم الله ۲۲ بهمن امسال و همچنین ۱۳ آبان شاهد حضور چشمگیر و دشمن شکن مردم بودیم، مسئولان و نمایندگان باید تمرکز خود را بر خدمت به مردم بگذارند و برای برطرف کردن مشکلات و همچنین برآورده کردن مطالبات آنان تلاش کنند.

وی اظهار داشت: ما الان نزدیک قله هستیم و با پشت سر گذاشتن بسیاری از مشکلات توانسته ایم با وجود تحریم های ظالمانه در ۴۵ سال گذشته، راه چند صد ساله را در این مدت کم طی کنیم و این توفیقات در حالی به دست آمده که نوکر و مستعمره هیچ ابرقدرتی نبودیم و با تکیه بر توان داخلی توانستیم رشد و پیشرفت کنیم.

فعالان سیاسی استان یزد خواستار شدند: ایران دوستی با شرکت در انتخابات متجلی می‌شود + فیلم

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی استان یزد گفت: برای کشور ما آینده روشنی در پیش است و در بسیاری از تولیدات به مرحله صادرات رسیده ایم، سختی ها را نیز تا پای جان می خریم و در انتخابات پیش رو نیز بار دیگر مشارکت پرشور خواهیم داشت تا زنجیره موفقیت و پیشرفت همچنان ادامه داشته باشد .

رییس هیات مدیره اولین انجمن حقوق شهروندی استان یزد نیز گفت: برای مشارکت و حضور بیشتر مردم در انتخابات باید اعتماد مردم به نهادهای حاکمیتی جلب شود و از طریق اعتقاد و احترام به حقوق شهروندی این مسیر طی می شود.

سیدیاسین حسینی افزود: ارتقای رضایت شهروندان با بهبود خدمات رسانی دستگاه‌های اجرایی و نظام اداری تامین می شود و عدم انحصار و سخت گیری های سلیقه ای و سیاسی در کاندیداتوری نخبگان اقشار و اصناف مختلف و تشکل های اجتماعی و برداشتن تبعیض بین فعالان سیاسی و دیگر حوزه ها نقش مهمی در مشارکت حداکثری و انتخابات پرشور دارد.

وی ادامه داد: فراهم کردن شرایط تشویقی برای حضور فعالان خوش سابقه، متعهد، متخصص، مستقل و مردمی در صحنه انتخابات از بایدهایی است که وجود دارد تا مردم با امید به خروجی اثربخش در انتخاب افراد اصلح برای اداره مطلوب کشور، مشارکت حداکثری داشته باشند.

رییس هیات مدیره انجمن حقوق شهروندی استان یزد گفت: رای دادن یکی از حقوق اساسی هر شهروندی به عنوان حق تعیین سرنوشت است و همچنین یکی از روش های مشارکت مدنی و سیاسی، رای دادن است و لذا باید حتما در پای صندوق رای حضور یافت.

حسینی ادامه داد: برای استقرار حاکمیت ملی و حفظ جمهوریت در ساختار نظام سیاسی‌ کشور به عنوان رکن اساسی و دموکراسی، باید افراد لایق و توانمند مردمی با حمایت توده مردم انتخاب شوند و صرفا نهادهای تصمیم گیر کشور بین دو حزب یا جریان سیاسی و مدیران رانتی دست به‌دست نشود .

فعالان سیاسی استان یزد خواستار شدند: ایران دوستی با شرکت در انتخابات متجلی می‌شود + فیلم

وی اظهار داشت: به کاندیداها و نمایندگان آینده نیز توصیه می کنم تا در شعارها و برنامه های خود به جای پرداختن به موارد بی ارتباط با وظایف نمایندگی، تمرکز خود را بر نظارت در اجرای بلامنازع اصول قانون اساسی، به خصوص فصل سوم این قانون معطوف نمایند.

استان یزد چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد، از این استان ۲۰۴ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و سه نفر برای انتخابات مجلس خبرگان تایید صلاحیت شده‌اند. دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha