۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85386533
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

توافق رهبران ۶ حزب پاکستان بر سر آصف زرداری به‌عنوان نامزد ریاست جمهوری

اسلام‌آباد- ایرنا شش حزب پاکستان که در راس آنها «مسلم لیگ نواز» و حزب «مردم» قرار دارند، توافق‌ کردند که «آصف علی زرداری» سرپرست حزب مردم را به‌ عنوان نامزد مشترک خود برای ریاست جمهوری جدید پاکستان معرفی کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه خبری جیو نیوز پاکستان، آصف علی زرداری سرپرست حزب مردم که برای یک دوره ۵ ساله نیز رییس جمهور پاکستان بوده است، قرار است بار دیگر به عنوان نامزد رییس جمهور جدید این کشور معرفی شود.

رسانه‌های پاکستانی خبر دادند، رهبران ۶ حزب پاکستانی که در راس آن مسلم لیگ نواز و حزب مردم قرار دارند، روز گذشته علاوه بر اعلام تصمیم مشترک خود برای تشکیل دولت ائتلافی در پاکستان، توافق کردند که آصف زرداری را به عنوان رییس جمهور جدید انتخاب کنند.

دوره پنج ساله ریاست عارف علوی (وابسته به حزب جنبش عدالت) رییس جمهور فعلی پاکستان در سپتامبر (شهریور و مهر) امسال به پایان رسیده ولی به دلیل پایان یافتن دوره پنج ساله پارلمان قبلی، وی به ادامه مسوولیت خود تا انتخاب پارلمان جدید موظف شد. در فرآیند انتخاب رییس جمهور جدید نیز، تمام احزاب دارای نماینده در مجلس ملی از جمله حزب حاکم و جناح اصلی مخالف نامزدھای مورد نظر خود را معرفی می‌کنند و نامزد مورد نظر با رای نمایندگان مجالس ملی، ایالتی و مجلس سنای پاکستان به عنوان رییس جمهور جدید انتخاب می‌شود.

زرداری ۶۸ ساله (همسر خانم بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان و پدر بلاول بوتو زرداری وزیر سابق امور خارجه) از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ منصب یازدهمین رئیس جمهور پاکستان را برعهده داشت. حزب زرداری توانست در انتخابات اخیر پاکستان ۵۴ کرسی مجلس ملی را کسب کند و همزمان اکثریت کرسی‌های مجلس ایالتی سِند را نیز به دست آورد که طی آن حزب مردم قادر به تشکیل دولت مستقل خود در این ایالت خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha