۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85386355
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کالای قاچاق به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در زنجان کشف شد

زنجان - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان گفت: با توقیف سه دستگاه خودروی شوتی و یک دستگاه کامیون، کالای قاچاق به ارزش ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در زنجان کشف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ حسین بدری روز چهارشنبه با بیان این مطلب، افزود: با اجرای طرح ۴۸ ساعته تشدید مبارزه با کالای قاچاق، مقابله با خودروهای شوتی در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق ارز و کالا قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با اشراف پیرامونی ماموران، سه دستگاه خودروی شوتی و یک دستگاه کامیون حامل بار قاچاق شناسایی و متوقف شد.

سرهنگ بدری خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از این خودروها در مجموع مقدار پنج هزار و ۱۷۶ لیتر روغن موتور فاقد مجوز، ۱۸ هزار و ۷۰۰ عدد انواع لامپ خارجی، ۲۵۲ پارچ (سه تایی)، لوازم آشپزخانه خارجی، ۳۶ عدد اتو بخار خارجی، ۲۲ عدد کوله پشتی و یک عدد همزن برقی خارجی را کشف کردند.

این مقام انتظامی عنوان ادامه داد: کارشناسان ارزش مجموع اقلام مکشوفه فوق را ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که در این خصوص چهار نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ بدری با تاکید بر قاطعیت پلیس در تداوم اجرای طرح های عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد: در اجرای هرچه بهتر طرح های مبارزه با قاچاق کالا، با قدردانی از آحاد جامعه در همکاری با پلیس از مردم خواست، در صورت مشاهده و آگاهی از هرگونه جرایم اقتصادی، قاچاق کالا و ارز را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقف خودروی سرقتی ۲۰ میلیارد ریالی در ابهر

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت:‌ در پی سرقت یک دستگاه سواری شاسی بلند از یکی از استان های همجوار، این خودرو در یکی از محورهای مواصلاتی به ابهر کشف شد و چهار نفر سارق نیز در این خصوص دستگیر شدند.

سرهنگ هادی نوروزی افزود: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر سرقت یک خودروی سانتافه، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی و استعلام از سامانه پلیس آگاهی، خودروی مورد نظر که دارای سابقه سرقت بود با اجرای طرح عملیاتی در محورهای مواصلاتی به ابهر، در اقدامی غافلگیرانه توسط ماموران پلیس آگاهی و گشت انتظامی یگان امداد متوقف و راننده و سه سرنشین آن دستگیر و به مقر آگاهی دلالت داده شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بنا به نظریه کارشناسان قیمت خودروی سرقتی توقیفی بیش از ۲۰ میلیارد ریال است، بیان داشت: ماموران در بازرسی از خودرو، یک عدد سماور، چراغ نفتی و سینی قدیمی کشف کردند.
سرهنگ نوروزی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده که از سارقان سابقه دار بودند در تحقیقات تکمیلی پلیسی به بزه انتسابی نیز اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی و نصب سیستم های هشدار دهنده و پیشگیری از سرقت در منازل، خودرو و مکان های تجاری و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ظروف قاچاق چهار میلیارد ریالی در خدابنده کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده گفت: در پی توقیف یک دستگاه سواری وانت پیکان ۵۰۰ پارچ ظروف آشپزخانه قاچاق به ارزش چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ غنیمتی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی حین رصد محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودروی وانت پیکان در محور خدابنده – بیجار مشکوک شدند.

وی افزود: با اشراف پیرامونی و مراقبت های پلیسی خودرو مورد نظر متوقف و در بازرسی از آن کالاهای قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی با اشاره به انتقال خودرو به پارکینگ، ادامه داد: در این راستا پرونده مقدماتی تشکیل و راننده خودرو به همراه کالای مکشوفه به مرجع قضایی معرفی شد.


اقدام به موقع پلیس فتا مانع اخاذی در ابهر شد

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از شناسایی و دستگیری شخصی خبر داد که با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی دیگران، قصد اخاذی از آنها را داشت.

سرهنگ هادی نوروزی گفت: در پی شکایت و مراجعه حضوری دختری جوان مبنی بر تهدید و اخاذی، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان ابهر قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اخذ اظهارات شاکیه و در بررسی های لازم معلوم شد، متهم به بهانه ازدواج از طریق فضای مجازی با شاکیه آشنا شده و با چرب‌زبانی پس از جلب اعتماد با دستیابی به تصاویر شخصی وی و با ایجاد اکانت جعلی با تهدید به انتشار آن در فضای مجازی، قصد اخاذی دارد.

این مقام انتظامی افزود: با اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم به‌هویت معلوم که اهل و ساکن استان‌ زنجان بود، مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا ابهر انتقال داده شد و در تحقیقات پلیسی به بزه ارتکابی اعتراف کرد.
سرهنگ نوروزی با بیان اینکه افراد سودجو با ترفندهای مختلف درصدد به دست آوردن تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان هستند، گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی، ازدواج و اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غریبه نیست.

وی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آنها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت نیاز نیز میتوانند گزارشهای موارد مشکوک و مجرمانه سایبری را از طریق سایت پلیس فتا یا سامانه پاسخ‌گویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha