روزانه ١۴٠٠ نفر مسافر با هواپیما وارد قشم می شوند

قشم - ایرنا - مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم گفت: روزانه به طور متوسط یکهزار و ۴۰۰ نفر مسافر از طریق پروازهای هوایی وارد قشم می شوند و یکهزار و ۴۰۰ نفر نیز از این طریق قشم را ترک می کنند.

ناصر رجبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۱۰ ماه گذشته از سال جاری ۱۸۸ هزار و ۶۲۹ مسافر از طریق پروازهای هوایی به قشم سفر کرده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ٢١/٣٩ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۹۳ هزار و ۳۴۱ نفر مسافر نیز از طریق فرودگاه بین المللی قشم این جزیره را به مقصد شهرهای داخلی و خارجی ترک کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ١٦/٨١ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم توضیح داد: در مدت یاد شده، سه هزار و ۲۵۴ سورتی پرواز در مسیر فرودگاه بین المللی قشم انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با سه هزار و ۲۳ سورتی، بیش از ٧/٦٤ درصد افزایش پرواز به ثبت رسیده است.

رجبی یادآور شد : از مجموع پرواز های صورت گرفته در این مدت ٢٧٠ مورد آن به پروازهای خارجی بین قشم و دبی مربوط می شود که با این پروازها ۱۰ هزار و ۱۰۴ مسافر از دبی وارد جزیره قشم شده اند و ۱۱ هزار و ۸۹۰ مسافر نیز از طریق قشم به امارات متحده عربی سفر کرده اند.

فرودگاه بین المللی قشم یکی از فرودگاه های بزرگ و مطرح جنوب کشور است که طول باند آن مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جزو ایرباس ۳۸۰) را در این منطقه دارد.

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha