۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۰:۱۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85386141
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جهاد اسلامی: نتانیاهو برای رسیدن به توافق آتش‌بس جدی نیست

تهران- ایرنا- معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین سه‌شنبه شب گفت که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای رسیدن به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا جدی نیست.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، محمد الهندی گفت: نتانیاهو و کابینه جنگ (رژیم) اسرائیل می‌خواهند برای آغاز عملیات زمینی در رفح و آواره کردن مردم فلسطین از غزه زمان بخرند.

وی افزود: ما انتظار هیچ پیشرفت قریب الوقوعی را نداریم، اگرچه همانطور که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرد پاسخ مقاومت به پیشنهادهای پاریس مثبت بود.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی اضافه کرد: نتانیاهو برای دستیابی به هیچ توافقی جدی نیست و در این زمینه منافع شخصی دارد.

الهندی همچنین گفت: نتانیاهو در این توهم است که خواهد توانست در رفح دستاوردی کسب کند. بعید نیست که وی با چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح آماده شود.

وی افزود: (رژیم) اسرائیل به دنبال کوچاندن فلسطینیان است و نمی‌خواهد اجازه دهد آوارگان از جنوب نوار غزه به شمال آن بازگردند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha