۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۳۱
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85386062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار دانشگاه «الازهر» درباره احتمال وقوع فاجعه انسانی «بی‌سابقه» در رفح

تهران – ایرنا – دانشگاه الازهر با محکوم کردن تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی در رفح که منجر به شهادت بیش از یکصد تن شده است، درباره وقوع فاجعه انسانی «بی‌سابقه» در صورت سکوت بین‌المللی هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های مصری، دانشگاه الازهر با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: در صورت سکوت بین المللی درباره طرح های جنایتکارانه و خطرناک رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی پس از ترک منازل خود در مناطق مختلف نوار غزه به آن پناه آورده اند، یک فاجعه انسانی بی سابقه در این منطقه رخ خواهد داد.

الازهر اعلام کرد: در شرایطی که فراخوان ها از سوی نیروهای موثر در سطح بین المللی برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در سراسر جهان گسترده شده است، اتحاد مسلمانان و ملت های عرب برای رویارویی با جنایات دولت اشغالگر علیه رفح ضروری است. از این رو، خودداری از کمک فوری به فلسطینی ها، منجر به شهادت ده‌ها هزار تن از افراد بی گناه، اعم از زن، مرد، کودک و جوانی خواهد شد که از بیم بمباران اشغالگران و نسل کشی آنها به رفح پناه آورده اند.

دانشگاه الازهر همچنین از جامعه جهانی و نیروهای مؤثر خواست به مسوولیت های خود درباره این تهدیدهای فاجعه بار (کشتار و نسل کشی همزمان با جلوگیری از ورود کمک های بشر دوستانه به نوار غزه) عمل کنند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. وی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم نیز از اختلاف بین نتانیاهو و «هرتزی هالوی» رییس ستاد ارتش بر سر عملیات احتمالی در رفح پرده برداشت.

رسانه صهیونیستی «کان» شنبه شب گزارش داد که آمریکا از اسرائیل خواست که از عملیات نظامی و حمله به رفح بویژه در ماه (مبارک) رمضان خودداری کند.

حماس، عربستان، امارات، مصر و قطر و شماری از کشورهای اروپایی ازجمله فرانسه، انگلیس و اتحادیه اروپا نیز نسبت به تبعات حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha