استاندار: بازارچه‌های صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

شهرکرد – ایرنا – استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای کمک به رونق بازار فروش محصولات صنایع دستی، بازارچه‌های این محصولات در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چهارمحال و بختیاری غلامعلی حیدری در حاشیه بازدید از غرفه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افزود: صنعت گردشگری و صنایع دستی فرصت خوب و مطمئن برای ایجاد اشتغال پایدار است و با توجه به ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در این بخش رونق بخشی به این صنعت از مهمترین رویکردهای شورای اشتغال استان به شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: براین اساس تلاش می‌شود با ایجاد کارگروه مستقلی موانع موجود بر سر راه این صنعت شناسایی و راهکاری لازم برای رونق آن ایجاد شود.

حیدری یادآور شد: نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته به آن فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن محصولات صنایع دستی و معرفی قابلیت‌های گردشگری استان‌هاست.

وی اضافه کرد: استان چهارمحال و بختیاری قابلیت‌های مهمی در بخش گردشگری و مردمان توانمندی برای تولید صنایع دستی دارد.

به گزارش ایرنا، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران صبح روز ۲۳ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و تا ۲۶ بهمن ماه پذیرای مردم و گردشگران است.

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت است.

این استان همچنین ۷۲۷ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد که شامل ۶۲۸ اثر غیرمنقول، پنج اثر منقول، ۷۸ اثر ناملموس و ۱۷ اثر طبیعی است که هر یک از این آثار جاذبه‌ای دیدنی برای دوستداران تاریخ و طبیعت‌گردی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha