محرومیت زُدایی، امتداد ماموریت سپاه پس از سال‌های جنگ است

اصفهان-ایرنا- فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) گفت: محرومیت زُدایی، امتداد ماموریت سپاه پس از سال‌های جنگ است و بخشی از امکانات این مجموعه به بازسازی و سازندگی حوزه های مختلف اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا سردار مجتبی فدا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: احداث مسکن و جاده در مناطق محروم، کمک به اجرای طرح های آبرسانی در روستاهای استان و توسعه طرح های اشتغالزایی از مهمترین رویکردهای عمرانی سپاه در این زمینه بوده است.

وی افزود: از دیگر فعالیت های سپاه می توان به نقش آفرینی در بحران ها و بلایای طبیعی، آزادی زندانیان، راه اندازی مراکز ترک اعتیاد، اهدای جهیزیه، تاسیس قرارگاه فضای مجازی، توزیع اقلام معیشتی، طرح های حرفه آموزی، کمک به بیماران سخت درمان و اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی با هدف فرهنگ سازی اشاره کرد که همچنان با جدیت دنبال می شود.

سردار فدا خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزهای ابتدای انقلاب ابتدا با هدف تامین امنیت در آن شرایط بحرانی و پرالتهاب شکل گرفت و همزمان با وسیع تر شدن دایره تهدیدهای داخلی و خارجی ماموریت خود را گسترش داد.

وی افزود: ۶ ماه پس از نخستین فراخوان امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس سپاه، گروهی از پاسداران اصفهان به کردستان اعزام شدند و این نهاد آموزش و تقویت نیروی انسانی خود را در دستور کار قرار داد.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) ادامه داد: وقتی منافقان در ابتدای انقلاب به ترور مسوولانِ وقت روی آوردند و پس از آن، در دیگر بزنگاه های حساس کشور مأموریت حفظ امنیت و مدیریت این مساله به سپاه واگذار شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۴ سه نیروی هوایی، دریایی و زمینی در سپاه شکل گرفت، افزود: سپاه تا به امروز با حفاظت از حمل و نقل هوایی کشور، مقابله با تهدیدها در مرزهای دریایی، توسعه هوافضا و تقویت توان موشکی در حال دفاع از کیان میهن است.

سردار فدا به اضافه شدن «نیروی قدس» و «بسیج» به نهاد سپاه پس از رحلت امام خمینی(ره) اشاره و بیان کرد: نیروی قدس ظرفیتی برای کمک به ملت‌های مظلوم جهان بود که منجر به شکست گروه‌های تکفیری و داعش شد و اکنون نیز با اتکا به ظرفیت‌های خود، آمریکا را در منطقه زمین‌گیر کرده است.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با وجود حمایت آمریکایی‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و اروپایی‌ها برغم گذشت چهار ماه از جنگ غزه به هیچ یک از اهداف خود نرسیده و هیچ دستاوردی نداشته است.

سردار فدا با بیان اینکه ظرفیت مقابله با جنگ نرم نیز در سپاه فراهم شده است، افزود: در حوزه جنگ سخت نیز اکنون در اوج بالندگی هستیم، از دشمنان هراسی نداریم و با هر گونه تهدید برای کشور با قدرت برخورد می‌کنیم.

وی گفت: در انتخابات امسال تامین امنیت ۳۰ درصد صندوق‌های رأی به بسیج واگذار شده است.

سوم شعبان مصادف با ولادت امام حسین(ع) در روزشمارِ کشور با عنوان «روز پاسدار» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha