۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85385635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارزیابی منفی روسیه از حمله رژیم صهیونیستی به رفح

۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴
کد خبر: 85385635
ارزیابی منفی روسیه از حمله رژیم صهیونیستی به رفح

تهران – ایرنا - معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ویژه در کشورهای آفریقایی و خاورمیانه گفت: روسیه قصد اسرائیل برای آغاز عملیات نظامی در رفح را بسیار منفی می داند.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبرگزاری تاس امروز به نقل از گفت و گوی میخائیل بوگدانوف با خبرنگاران نوشت که روسیه از بدو اوج‌گیری درگیری ها در خاورمیانه طرفدار آتش بس بوده تا "مسائل انسانی برطرف شده و از تلفات بیشتر جلوگیری شود".

این دیپلمات ارشد افزود: متاسفانه، ادامه خصومت ها یک فاجعه است. روزانه ده ها و بلکه صدها نفر کشته می‌شوند. تلفات از جمله تلفات زنان و کودکان بسیار زیاد است. این یک تراژدی است.

بنیامین نتانیاهو نخست ‌وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه دیروز (۲۳ بهمن) گفت: وضعیت انسانی و بهداشتی در رفح به شدت فاجعه ‌بار است و همچنان شمار زیادی از شهدا زیر آوار قرار دارند.

وی با اشاره به کمبود امکانات درمانی در رفح گفت: به دلیل ضعف زیرساخت های بهداشتی و درمانی در این شهر، تخت مورد نیاز برای پذیرش مجروحان وجود ندارد و این افراد در حالی که بر روی زمین قرار دارند، توسط کادر درمان معاینه می شوند.

تارنمای «ای بی سی نیوز» نیز به نقل از مصاحبه اخیر نتانیاهو نوشت: با باقیمانده گردان های حماس در رفح، که آخرین سنگرشان است، درگیر خواهیم شد؛ این کار را انجام خواهیم داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که به نیروهای اشغالگر دستور داده تا قبل از این تهاجم زمینی، صدها هزار نفر را از رفح تخلیه کنند.

هنگامی که از وی پرسیده شد که فلسطینی ها قرار است به کجا بروند؟، مدعی شد که رژیم اسراییل در مورد این مسئله مشغول تنظیم یک طرح دقیق است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha