آنروا: تشدید حملات به رفح نگران‌کننده است/ هشدار نسبت به بروز قحطی در شمال نوار غزه

تهران- ایرنا -آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با اشاره به افزایش ۶ برابری شمار ساکنان شهر «رفح» در جنوب نوار غزه، نسبت به تشدید حملات رژیم صهیونیستی در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الجزیره» قطر، آنروا با تاکید بر ضرورت ادامه فعالیت این آژانس افزود: نمی توان فعالیت ها را به خاطر تعدادی به خطر انداخت و حتما یک راه حل سیاسی برای این موضوع وجود دارد.

این آژانس همچنین از کشورهایی که کمک های مالی خود را به آنروا متوقف کرده اند، خواست تا در تصمیم خود تجدید نظر کنند، زیرا در غیر این صورت مجبور به کاهش فعالیت های خود حتی در شهر غزه خواهد بود.

آنروا نسبت به وقوع قحطی در شمال نوار غزه نیز هشدار داد و افزود: پس از گذشت ۶ روز از بسته شدن گذرگاه «کرم ابو سالم» در جنوب نوار غزه، کمک های بشردوستانه به سختی به دست فلسطینیان می رسد.

به گزارش ایرنا, «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل هم پیشتر با بیان اینکه وضعیت در غزه در حال بدتر شدن است، بار دیگر بر نیاز فوری به برقراری آتش بس تاکید کرده و گفته بود: رفح در معرض تهدید جدی قرار دارد.

این در حالی است که جمعیت استان رفح پیش از آغاز حملات رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر گذشته، حدود ۲۵۰ هزار نفر تخمین زده می شد که اکنون به دلیل انتقال اجباری تعداد زیادی از ساکنان مناطق دیگر به آن، جمعیت این استان به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

«فیلیپ لازارینی» مدیر کل آنروا نیز روز گذشته در واکنش به درخواست و ادعاهای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسراییل اعلام کرد که هیچ تصمیمی برای استعفا ندارد.

وی پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت:"تنها یک دولت خواستار استعفای من است. من تقاضای مشابه از سوی سایر دولت ها را نشنیده ام."

مقامات رژیم صهیونیستی خواستار استعفای لازارینی به دلیل اتهام مشارکت تعدادی از کارمندان آنروا در حمله ۷ اکتبر شده اند.

لازارینی توضیح داد: اسرائیل هنوز مدرکی برای اثبات اتهامات خود علیه کارکنان این نهاد ارائه نکرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha