بارش در راه کرمانشاه/ احتمال بارش برف در مناطق سردسیر

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: یک سامانه بارشی قوی از اواسط وقت فردا وارد جو استان شده و شاهد بارش باران توام با وزش باد خواهیم بود.

سعید قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه ای بارشی که از انرژی و رطوبت چشمگیری برخوردار است؛ از اواسط وقت فردا (چهارشنبه) تا یکشنبه هفته آینده جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: با ورود این سامانه به استان به تناوب شاهد بارندگی همراه با وزش باد، رعد و برق و احتمال رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان خواهیم بود.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: بارش که در روزهای پنجشنبه و جمعه، از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ علاوه بر آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب های محلی، ممکن است سبب طغیان برخی رودخانه ها در سطح استان شود.

قاسمی تاکید کرد: با سرد شدن تدریجی لایه های زیرین جو، بارش علاوه بر ارتفاعات و گردنه ها، احتمالاً در مناطق سردسیر نیز به شکل برف مشاهده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تشدید وزش باد طی ساعاتی از فردا و روز پنجشنبه، ممکن است هوای مناطق مرزی را غبارآلود کند افزود: متوسط دمای هوا از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده، به تدریج کاهش خواهد یافت که کاهش دما در روزهای شنبه و یکشنبه محسوس خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha