بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به برگزاری انتخابات در خلخال کمک می‌کنند

اردبیل - ایرنا - فرماندار خلخال گفت: بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و انتظامی کار برگزاری انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان را عهده‌دار خواهند بود.

به گزارش ایرنا، سیدجواد یحیی‌زاده روز سه‌شنبه در نشست توجیهی نمایندگان فرماندار خلخال در حوزه‌های رای‌گیری اظهار کرد: ۱۵۴ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه در این شهرستان تعیین شده که در هر کدام از این شعبه‌ها به طور میانگین ۱۷ نفر به عنوان عوامل برگزاری انتخابات حضور خواهند داشت.

وی افزود: نمایندگان فرماندار به عنوان نمایندگان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در شعبه‌های اخذ رای حضور خواهند داشت و باید بر همه مراحل کار باید احاطه کامل داشته باشند و تا پایان شمارش آرا حتی برای لحظه‌ای حق ترک شعبه‌ها را ندارند.

فرماندار خلخال تحقق مردم‌سالاری دینی را یکی از هدف‌های مهم انتخابات در جمهوری اسلامی ایران برشمرد و همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات را به حفظ بی‌طرفی، امانتداری و تلاش برای تامین سلامت و امنیت انتخابات فراخواند.

برای برگزاری انتخابات سالم تلاش می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز در این نشست با توصیه به نمایندگان فرماندار برای حفظ بی‌طرفی و خودداری از هرگونه جانبداری از نامزدها بیان کرد: همه عوامل برگزاری انتخابات باید تلاش کنند تا این انتخابات در کمال سلامت، امنیت، مشارکت بالا ،رقابت سالم و بدون هرگونه اخلال در روند انتخابات برگزار شود.

مظفر رضایی از چهار عامل مهم امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت سالم به عنوان ارکان برگزاری انتخابات بی‌شائبه نام برد و اضافه کرد: هیچ کدام از این ارکان نباید فدای آن دیگری شود و نمایندگان فرماندار برای جلوگیری از هرگونه ایجاد شائبه و یا حاشیه در شعبه‌های اخذ رای باید بر حسن اجرای قوانین تسلط کافی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان فرماندار حق اظهار نظر در میزان آرای نامزدها ندارند، عنوان کرد: نمایندگان فرماندار به عنوان نمایندگان دولت در شعبه‌های اخذ رای محسوب می‌شوند و از این رو رفتار آنها باید بدور از ایجاد هرگونه شائبه و جانبداری از شخص یا گروهی باشد.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات خلخال نیز در این نشست خواستار مشورت، یکپارچگی، همفکری، همدلی و وحدت اعضای هیات‌های اجرایی، نظارتی و بازرسی برای پیشبرد شاخص مهم امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی شد.

حجت‌الاسلام یوسف ابراهیمی اظهار کرد: همه ارکان برگزاری انتخابات با رعایت اصل حفظ بی‌طرفی و تکریم مراجعان به شعبه‌های اخذ رای در نهایت دقت باید برای حفظ آرا و امانت مردم همچنین افزایش مشارکت و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای تلاش کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد و حوزه انتخابیه خلخال و کوثر یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha