۵۰ میلیارد ریال برای بستری افراد بالای ۶۵ سال در قم هزینه شد

قم- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲تاکنون، ۵۰ میلیارد ریال برای بستری افراد بالای ۶۵ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی در این استان هزینه شده‌است.

سید مهدی محصل روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس طرح حفاظت مالی بیمه‌شده‌ها که از سال ۱۴۰۰ اجرا شده، هزینه بستری در مراکز دولتی و دانشگاهی برای ۶۵ سال و بالاتر رایگان است.

وی با بیان این‌که امسال ۳۲۷ نفر در قالب این طرح به‌صورت رایگان بستری شدند، خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز ۷۱۲ نفر با هزینه ۱۳ میلیارد ریال به‌صورت رایگان در مراکز دولتی و دانشگاهی بستری شدند.

وی تصریح کرد: البته بیمه‌شده‌های دارای بیمه تکمیلی و یا تحت پوشش بیمه مشاغل آزاد در این زمینه استثنا هستند.

محصل گفت: بر این اساس، بیمه‌شده‌های ۶۵ ساله و بالاتر در تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی سراسر کشور حتی شهرستان‌هایی که سازمان تامین اجتماعی دارای بیمارستان ملکی باشد هم می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات بستری بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: این طرح با هدف کاهش هزینه درمان افراد بالای ۶۵ سال تحت پوشش تامین اجتماعی و ایجاد رضایتمندی خدمت گیرندگان، صیانت از کرامت و حفظ شان مستمری‌بگیران و بیمه‌شده‌ها در مواجهه با هزینه‌های درمانی و توزیع عادلانه منابع، تسهیل و عدالت در دسترس بیمه‌شده‌ها و مستمری‌بگیران به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر انجام می‌شود.

در سال‌جاری ۸۰۶ هزار و ۴۴۸ نفر از همشهریان تحت پوشش بیمه درمان تامین اجتماعی هستند.

چهار مجموعه ملکی مدیریت تامین اجتماعی با ۵۰ متخصص و ۱۱۰ پزشک عمومی در استان قم فعال است؛ مدیریت درمان تامین اجتماعی قم با ۸۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha