مجمع انتخاباتی هیات نجات غریق استان مرکزی بی‌نتیجه ماند

اراک - ایرنا - مجمع انتخاباتی هیات نجات غریق استان مرکزی روز سه‌شنبه با حضور رئیس فدراسیون این رشته ورزشی در اراک برگزار شد اما در پایان بی‌نتیجه ماند.

به گزارش ایرنا، مجمع انتخابی رییس هیات نجات غریق و غواصی استان مرکزی با نامزدی عبدالله صادقی و علیرضا مهاجر برگزار شد که در مرحله اول عبدالله صادقی ۱۰ رای و علیرضا مهاجر ۱۱ رای به دست آوردند و مجدد رای‌گیری برای مرحله دوم انجام شد.

در دومین مرحله برگزاری این مجمع، عبدالله صادقی ۱۱ رای و علیرضا مهاجر ۱۰ رای کسب کرد که به دلیل تساوی در آرا، نتیجه‌ای کسب نشد.

بر اساس قانون، برگزاری مجمع انتخابی رییس هیات نجات غریق و غواصی استان مرکزی به جلسه دیگری موکول شد و فرآیند ثبت‌نام نیز باید مجدد انجام شود.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی در این مجمع با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: حسب آیین نامه و به دلیل تساوی آرای ۲ نامزد شرکت کننده در مجمع انتخابی، این مجمع باید در نشستی دیگر و با ثبت‌نام مجدد انجام شود.

«مهدی حیدری» افزود: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مجدد این مجمع انجام می‌شود تا در اسرع وقت نشستی برگزار شود.

وی بیان کرد: نجات غریق از اهمیت ویژه برخوردار است و در آیه‌ای از قرآن کریم آمده، هر کسی یک نفر را نجات دهد به منزله آن است که امتی را نجات داده و افرادی که در این راستا فعالیت دارند باید قدر خود را بدانند.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی ادامه داد: رییس جمهور امسال حمایت ویژه از این رشته داشتند و در حوزه ساماندهی سواحل دستور راه‌اندازی و تاسیس این سازمان را دادند و تخصیص اعتبار خوبی نیز صورت گرفت.

حیدری اظهار کرد: حمایت‌های صورت گرفته توسط شخص رییس‌جمهور، وزیر کشور و وزیر ورزش و جوانان، برای نخسیتن بار منجر به کاهش ۷۳ درصدی غرق شدگی در استان گیلان، کاهش بیش از ۵۰ درصدی در استان مازندران و کاهش ۳۰ درصدی در استان خوزستان شده که امید است این روند تداوم داشته باشد و در همه استان‌های کشور با تلاش غواصان و نجات غریقان روبه کاهش باشد و روزی برسد که جامعه ۲۰۰ هزار نفری نجات غریق کشور، غریق نداشته باشد.

وی عنوان کرد: تعاملات خوبی با دستگاه‌های مختلف شکل گرفته، در حوزه آموزش و پرورش آموزش ۳۳ هزار معلم ورزش به امر نجات غریق تعهد داده شده تا از به سفیران آموزش برای ۱۴ و نیم میلیون نفر از دانش‌آموزان تبدیل شوند تا این افراد یاد بگیرند که غرق نشوند.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی افزود: تعامل خوبی با حوزه بسیج عشایر صورت گرفته تا نیروهای بسیج عشایری آموزش‌های لازم را برای آموزش به عشایر کوچ‌رو داشته باشند تا شاهد حوادث تلخ در این قشر نباشیم.

حیدری گفت: شماری از کودکان مناطق محروم سیستان و بلوچستان سالانه برای آب آوردن دچار سانحه و غرق شدگی می‌شوند و در این راستا آموزش‌های ابتدایی با کمترین هزینه در این استان صورت گرفته که تاکنون منجر به نجات ۱۰ کودک شده و این آمار بسیار ارزشمند است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha