اصلاح‌طلبان کرمان در نخستین نشست انتخاباتی‌شان چه گفتند؟

کرمان - ایرنا - جمعی از اعضای تشکل‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب استان کرمان شامگاه دوشنبه- ۲۳ بهمن- با دعوت از سید حسین دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، در نشستی انتخاباتی در محل تالار فرهنگ و هنر کرمان گردهم آمدند تا ضمن اعلام رسمی برای ورود به صحنه انتخابات نشان دهند که قطار اصلاحات با شتاب بیشتر به سوی مقصد انتخابات حرکت می‌کند.

به گزارش ایرنا این فعالان سیاسی احزاب اصلاح‌طلب استان کرمان در آستانه ورود به رقابت های انتخابات یازدهم اسفند در این نشست، بر مشارکت و حضور مردم پای صندوق های رای تاکید کردند و قهر از صندوق رای را به ضرر مردم و جامعه دانستند.

در این نشست که مهمان ویژه آن مرعشی بود، تعدادی از منتخبان و نمایندگان جریان اصلاح طلبی استان کرمان نیز به ارائه نظرات و دغدغه های خود درباره انتخابات اسفند ماه پرداختند و در حالی که نسبت به تایید صلاحیت نامزدهای جریان اصلاح طلبی اخبار و تحلیل های منفی از سوی برخی افراد و تشکل ها طی هفته های گذشته در کشور منتشر شده بود، بنا بر اعلام مسئولان ستاد انتخابات استان کرمان و نیز اظهارات دبیر کل حزب سازندگی، اصلاح طلبان در استان کرمان در ۹۰ درصد از کرسی های مجلس نامزد و شانس انتخاب دارند و فضای انتخابات در این استان کاملا رقابتی خواهد بود.

نشست انتخاباتی اصلاح طلبان بیشتر با تمرکز بر حوزه انتخابیه کرمان و راور برخلاف اینکه برخی پیش بینی می کردند با حضور اندک برگزار شود، با استقبال گرم و پرشور افراد همراه بود، به طوری که در سالن برگزاری حتی جای ایستادن هم به‌سختی پیدا می شد که از یک بعد گرم شدن تنور انتخابات را نیز نشان می دهد.

البته این نشست با برخی حواشی نیز همراه بود، از جمله، دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان به عنوان تشکیل دهنده نشست و میزبان، وقتی پشت تریبون قرار گرفت از اینکه اجازه داده نشده ۲ تن از نامزدهای اصلاح طلب حوزه انتخابیه کرمان و راور در این جلسه سخنرانی کنند گلایه کرد.

در صحبت های فعالان اصلاح طلبی کرمان هرچند گلایه ها و انتقادهایی دیده می شد، اما تقریبا همه بر لزوم مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند ماه تاکید و اعتقاد داشتند که گزیده ای از سخنان و بحث های مطرح شده را در ذیل می خوانیم.

سرمایه اجتماعی کرمان دیده نشده است
پیروز ارجمند از هنرمندان بنام موسیقی کشور و کرمان نیز گفت: گفتمان اصلاح طلبی زنده و به تمام ارکان کشور تسری پیدا کرده است.

اصلاح‌طلبان کرمان در نخستین نشست انتخاباتی‌شان چه گفتند؟
پیروز ارجمند

وی با بیان اینکه کمترین و ضعیف ترین بخش در مجلس، حوزه فرهنگی بوده است، تاکید کرد: باید برای پیشرفت و رفاه در کشور توسعه متوازن اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته باشیم.

این هنرمند اصلاح طلب اظهار داشت: ارزش کرمان تنها به معدن، صنعت و کشاورزی نیست، بلکه فرهنگ کرمان ظرفیت های بسیار زیادی دارد که باید به آنها بیشتر توجه شود.

ارجمند تاکید کرد: استان کرمان سرمایه اجتماعی به نام مردم دارد که کمتر به آن توجه می شود.

اصلاح طلبان به مردم مدیون هستند

محمد میرزایی از فعالان باسابقه جریان اصلاح طلبی کرمان نیز در این نشست گفت: در سال‌های گذشته مشکلات زیادی در کشور به وجود آمده که قابل حل است و صندوق رای می تواند بخشی از مشکلات را رفع کند.

وی با بیان اینکه در جامعه نیاز به سیاست‌ورزی داریم بیان کرد: احزاب در کشور مورد بی‌مهری قرار گرفته اند و اصلاح طلبان با وجود مشارکت در انتخابات ها هنوز به آنها به حد کافی توجه نشده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: ما شعارهای زیادی دادیم و به مردم ایران بدهکاریم، باید اصلاح طلبان در این زمان حساس نقششان را بازی کننند زیرا به مردم مدیون هستیم.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان باید راه درست را در پیش بگیرند زیرا سرنوشت برخی کشورهای اطراف نیز به ما نشان می دهد که اصلاح و انتخابات بهترین راه است.

میرزایی خاطر نشان کرد: ما اصلاح طلبان بابد خودمان را متعهد بدانیم که حتی اگر شرایط سخت تر هم شود، باید فعالیت و کار کنیم.

وی اظهار داشت: هر تعداد نماینده اصلح و هر چند اندک هم وارد مجلس شوند، می توانند موثر باشند و باید تلاش کنیم نماینده های مورد نظر خود را به مجلس راهی کنیم.

ائتلاف احزاب میانه رو و اصلاح طلب در کرمان

در ادامه دبیر حزب اعتدال و توسعه استان کرمان نیز با اشاره به ائتلاف این تشکل میانه رو جریان اصلاح طلبی تصریح کرد: ائتلاف احزاب میانه رو اتفاق مبارکی است و حزب اعتدال و توسعه نیز تصمیم دارد از کاندیداهای اصلاح طلبان در کرمان حمایت کند.

رحیم ابوسعیدی افزود: مطالبات خود را در چارچوب نظام و رای پیگیری می کنیم و رای دادن جز اینکه مشارکت را بالا می برد به طور قطع سبب تشکیل مجلسی قوی تر نیز می شود.

وی تاکید کرد: نتیجه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری ۲ سال آینده هم تاثیرگذار است.

این فعال سیاسی حزب اعتدال بیان کرد: در استان کرمان شرایط اصلاح طلبان بهتر است و نباید ناامید شویم، همه باید دوستان، نزدیکان و همسایگان خود را ترغیب به رای دادن کنیم.

نمایندگان اصل تفکیک قوا را رعایت نمی کنند

حسین رستمی نماینده جمعی از اصلاح طلبان شهر راور نیز با اشاره به وظایف نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی نمایندگان مجلس هر کاری می کنند جز قانون گذاری، آنها در عزل و نصب ها و کارهای اجرایی دخالت می کنند.

اصلاح‌طلبان کرمان در نخستین نشست انتخاباتی‌شان چه گفتند؟
حسین رستمی

وی تاکید کرد: نمایندگان، اصل تفکیک قوا را رعایت نمی کنند، برخی به نهادهای قدرت و ثروت وصل شده اند و کسانی که بخواهند به این عرصه وارد شوند کار سختی دارند.

این فعال اصلاح طلب ادامه داد: نگرش و ثبات سیاسی جامعه باید طوری تغییر کند که جامعه به وظایف نمایندگان آشنا شود و وعده های غیرواقعی و عوام فریبی را متوجه شود.

وی افزود: اصلاح طلبان در مجلس دهم با لیست امید وارد شدند اما در این مجلس عملکرد مثبتی دیده نشد که نتیجه آن ریزش بخش عمده ای از اصلاح طلبان بود، اما در روز ۱۱ اسفند جریان اصلاح طلبی در انتخابات اقدام موثر را به طور حتم خواهند داشت.

باید جوانان را برای رای قانع کنیم
وحید سیف الدینی از جامعه فرهنگیان اصلاح طلب کرمان نیز بیان کرد: مردم ما نظام و انقلاب ما را قبول دارند، اما ممکن است عملکرد ما راقبول نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: جامعه با سئوالات زیادی مواجه است، اصلاح طلبان بهترین یار و دوستان جمهوری اسلامی هستند، هرچقدر نیز دیده نشده باشند.

این فعال اصلاح طلب تاکید کرد: ما باید جوانان و نوجوانان را قانع کنیم که پای صندوق های رای بروند و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

وی اظهار داشت: باید با واقعیت جلو برویم، ما برای جمهوری اسلامی خیلی هزینه دادیم و به عنوان نماینده فرهنگیان سئوالاتی از مجلس شورای اسلامی داریم؛ همچنین نباید جلو آزادی های مشروع را بگیریم.

سیف الدینی تصریح کرد: اگر صندوق رای از میان برداشته شود، بسیاری از حوادث تلخ و غیرقابل پیش بینی ممکن است در کشور رخ دهد.

وی با بیان اینکه جریان اعتدال و اصلاح طلبی نمونه موفقی در کشور است، ادامه داد: اما اصلاح طلبان همیشه با چالش ها و موانع روبه رو بودند و در حوزه های مختلف کارنامه قابل دفاعی داریم؛ لذا باوجود همه شرایط، همه باید برای حفظ ایران در انتخابات شرکت کنیم.

قهر با صندوق رای کار را مشکل می کند

اصلاح‌طلبان کرمان در نخستین نشست انتخاباتی‌شان چه گفتند؟
لیلا فلاح

لیلا فلاح نماینده وکلای اصلاح طلب کرمان نیز گفت: در حقوق اساسی مجلس اصول مدار داریم و اصلاح طلبی و اصوالگرایی مطرح نیست، اما در مجلس فعلی برخی قوانینی وضع شده که نه منبع حقوقی و نه منبع اصولی دارد.

وی تصریح کرد: مشارکت نکردن در انتخابات، یعنی فرصت دادن به وضع قوانینی که شرایط را بدتر، و قهر با صندوق رای کار را مشکل می کند لذا از همکاران خودم در جامعه وکلا و سایر اقشار مردمی درخواست می کنم که شرکت کنند.

هزینه های توان یابان سنگین است

مهدی وهابی از جامعه توان یابان استان کرمان نیز در پشت تریبون قرار گرفت و گفت: بیش از ۱۷ هزار توان یاب(افراد معلول) در استان کرمان وجود دارند که به خاطر تحریم های ناعادلانه، کمبود دارو و تجهیزات آسیب دیده اند.

وی بیان کرد: کارآفرینان کمتر به توان یابان توجه داشته اند و هزینه یک فرد توان یاب به سختی تامین می شود؛ پرداخت هزینه ها توسط بهزیستی نیز کم است.

این توان یاب و فعال فرهنگی و اجتماعی از نمایندگان مجلس خواست که در بهبود زندگی آنها اقدام کنند.

به گزارش ایرنا این نشست در حالی به انتهای خود رسید که شور و شوق انتخابات در چهره افراد دیده می شد و جلسات رایزنی و گفت و گو به صورت سرپایی در محل تالار بین اصلاح طلبان شکل گرفت که نوید بخش مشارکت بخش مهمی از جامعه در انتخابات ۱۱ اسفند را می دهد.
سخنان مرعشی در این انخابات را در لینک زیر می توانید ملاحظه کنید:

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مردم استان کرمان در ۹ حوزه انتخابیه ۱۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha