۶۸ هزار نفر در منطقه کم برخوردار دیشموک از آب سالم بهره مند می‌شوند

یاسوج- ایرنا- بخشدار دیشموک از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۸ هزار نفر با اجرای پروژه آب گندمکار این بخش از آب سالم بهره مند می شوند .

علی رضا نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۴۰۰ آغاز شده و پیش بینی اعتبار آن ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: آب فعلی در دیشموک به لحاظ کمیت هیچ مشکلی ندارد و ۲۴ ساعته برقرار است اما از لحاظ کیفیت مردم از وضعیت آن نگران اند و حداقل روزی ۲۰ نفر در این زمینه به بخشداری این بخش مراجعه می کنند.

بخشدار دیشموک از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با به ثمر نشستن این پروژه شاهد تحول عظیم در وضعیت آب شرب ۲ بخش دیشموک، قلعه رئیسی و حتی دشمن زیاری خواهیم بود.

نووروزی ادامه داد: در سال های قبل این پروژه زیر نظر پروژه تامین آب چهار شهر کهگیلویه بود و بودجه آن کافی نبود اما اینک با اخذ ماده ۲۳ اعتبارات به صورت جداگانه به آن اختصاص می یابد.

وی ابراز کرد: مهمترین خواسته های مردم دیشموک پمپاژ هزار هکتاری رودسمه، آب گندمکار، راه اندازی معدن نیترات دیشموک، اصلاح و بهسازی راه های روستایی است.

اکنون منبع تامین آب شرب مناطق چاروسا و دیشموک از چاه های عمیق و نیمه عمیق فارتق و بنگیر امامزاده میرسالار (ع ) تامین می شوند.

دیشموک از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۴ روستا دارد که از این تعداد ۷۴ روستا دارای سکنه هستند و مابقی تنها در تابستان و بهار دارای سکنه می شود، همچنین ۳۸ روستا در این بخش دارای دهیاری اند. ۱۶ هزار نفر در روستاهای بخش دیشموک سکونت دارند و بالغ بر ۲۸ هزار نفر در بخش و شهر دیشموک ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha