اتباع خارجی به عنوان سفرای کشور خود در ایران محسوب می‌شوند

تهران - ایرنا - رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با بیان اینکه هریک از اتباع خارجی به عنوان سفرای کشور خود در ایران محسوب می‌شوند، گفت: تمامی قوانین بین‌المللی برای اتباع اجرا می‌شود.

افشار دارابی روز سه شنبه در همایش مدیران اتباع خارجی استانهای کشور افزود: جمهوری اسلامی همواره در رعایت قواعد بین المللی در حوزه مهاجران و حقوق اتباع بر اساس قوانین داخلی و خارجی پیشتاز بوده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها به جای انجام وظایف خود در حوزه مهاجرت و اتباع همواره در برابر جمهوری اسلامی سیاست بهانه و تحریم را پیش گرفته اند، گفت: باید ظرفیت های بین المللی برای ایران دیده شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور تاکید کرد: ایران یکی از کشورهایی است که به دلیل تجاوز غربی ها طی چند دهه اخیر با حجم بزرگی از مهاجرت و خدمات به اتباع خارجی مواجه بوده و در این مسیر تمامی بار سنگین آن را تنها به دوش کشیده است.

دارابی اضافه کرد: حوزه مهاجرت دارای حساسیت های داخلی و بین المللی و منطقه‌ای است و باید مدیران در حوزه اطلاع رسانی با توجه به محدودیت ها و مشکلات اقتصادی دستاوردهای و خدمات را منعکس کنند.

وی خواستار اطلاع رسانی درست در حوزه عملکرد جمهوری اسلامی برای اتباع خارجی شد و گفت: بر خلاف بسیاری از کشورهای مدعی ایران همواره با تمامی مشکلات و کینه توزی های کشورهای غربی بیش از حد توان حقوق اتباع را در نظر گرفته و خدمات ارائه داده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی بر توجه به حساسیت های منطقه و موج سواری و فضاسازی رسانه‌های خارجی در حوزه اتباع خارجی اشاره کرد و افزود: مدیران باید در این بخش هوشیار بوده و گرفتار فضاسازی رسانه‌ای معاندین نشوند.

به گفته دارابی، خوشبختانه با وجود شمار بالای اتباع خارجی و تنوع آنها در کنار تمامی مشکلات اقتصادی، جمهوری اسلامی قوانین حقوق بشری و انواع خدمات را ارائه داده است.

روابط عمومی ها هوشمندانه و به موقع پاسخگو باشند

عبدالله مبینی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ملی مهاجرت نیز در این همایش با تاکید بر اینکه سیاستهای اصلی روابط عمومی مدیریت افکار عمومی است خاطر نشان کرد: ما با سه جامعه از افکار عمومی در ارتباط هستیم؛ جامعه اتباع و مهاجرین خارجی، جامعه ملت ایران و جامعه بین المللی است که با وجود این ها باید خوب عمل کنیم.

وی افزود: برخی از موضع گیری ها می تواند بار عمومی داشته باشد که روابط عمومی ها باید خیلی هوشمندانه و به موقع پاسخگو باشند.

رئیس سازمان ملی مهاجرت گفت: با یک طرح نمی توان مسئله اتباع و مهاجرین خارجی را حل کرد بلکه نیازمند طرحهای مختلفی از جمله طرح ساماندهی ، اصلاح ویزا و روادید، انسداد مرز ورودی کشور، دیپلماسی و... است که با تشکیل سازمان ملی مهاجرت انجام خواهد شد.

مبینی افزود: روابط عمومی شمشیر نرمی است که اگر به موقع و دقیق وارد شود و در حوزه خود یکپارچه و توانمند عمل  و به صورت حرفه ای کار را مدیریت کند می توانند از خیلی سیاستهای غلط جلوگیری نمایند.

وی اضافه کرد: باید جریان سازی رسانه ای و بیان حقایق به گونه ای باشد که نهادهای بین المللی را مجاب به انجام وظایف خود در قبال اتباع و حمایت از ایران کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha