۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۲:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85385063
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هلند: حمله به رفح پیامدهای فاجعه‌آمیزی خواهد داشت

تهران- ایرنا- مارک روته نخست وزیر هلند با بیان این که حمله به رفح پیامدهای انسانی فاجعه‌آمیزی خواهد داشت، خواستار آتش‌بس فوری در نواز غزه شده است.

به گزارش ایرنا، روته دوشنبه شب در پیامی در شبکه ایکس نوشت: همه تلاش‌ها باید بر وقفه فوری در درگیری‌ها و توقف دائمی این مناقشه هولناک متمرکز باشد.

وی افزود: اقدام نظامی گسترده در رفح تبعات انسانی فاجعه‌آمیز خواهد داشت. علاوه بر این، اسرائیل باید اجازه بدهد که سریعا کمک‌های انسان‌دوستانه بیشتری به غزه وارد شود.

روته گفت که روز دوشنبه در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و محمد اشتیه نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تحولات غزه گفت‌وگو کرد.

نخست وزیر هلند افزود که سه‌شنبه راهی عربستان خواهد شد و در آنجا درباره جنگ در غزه و تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌های منطقه‌ای گفت‌وگو خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف دو هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های خود خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

شمار شهدا از آغاز تجاوز علیه غزه از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۲۸ هزار و ۳۴۰ و شمار زخمی ها هم به ۶۷ هزار و ۹۸۴ نفر رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha