فرصت طلبان، علاقه‌ای به حضور عدالت طلبان مشهد در کارزار انتخابات ندارند

مشهد-ایرنا- عضو شورای مرکزی ائتلاف مردمی عدالت در مشهد گفت: فرصت طلبان شب انتخابات و جریانات شناخته شده سیاسی که نگاه های دوپینگی به موسم انتخابات دارند علاقه ای به حضور جریانات عدالت طلب در کارزار انتخاباتی مشهد ندارند.

سعید شعرباف تبریزی دوشنبه شب در نشست خبری تشریح فعالیتهای "ائتلاف مردمی عدالت" در مشهد افزود: از سال ۱۴۰۰ و انتخابات شورای شهر مشهد، نام ائتلاف مردمی عدالت شنیده می شود اما از سال ۷۵ جریان عدالتخواهی با عناوین مختلف در شهر مشهد حضور و فعالیت داشته است لذا تشکلی قارچ گونه، فرصت طلب در شب انتخابات و هفته آخر انتخابات نیست.

وی ادامه داد: امروز جریان شناخته شده ائتلاف مردمی عدالت با مواضع صریح خود نسخه توسعه یافته "مجمع مطالبه مردمی" در سالهای قبل است که برخلاف بسیاری از ائتلاف های شب انتخابات، راهبردهای دقیق خود را در ادوار گذشته انتخابات بدون لکنت زبان، روشن و مشخص بیان کرده است.

شهردار سابق کرمان گفت: از این رو جریاناتی که با نگاه های دوپینگی به شب انتخابات صرفا به دنبال کسب نتیجه هستند علاقه ای به حضور ائتلاف مردمی عدالت در انتخابات مشهد ندارند.

شعرباف افزود: از مجلس پنجم سویه و نگاه های جریان مردمی عدالت و عدالتخواهان در مشهد مشخص بوده است و آن زمان که نگاه های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب فهرست انتخاباتی می بستند این جریان فعالیت مشخص داشته است.

وی ادامه داد:آن سالها کسانی در جریان انتخابات مجلس پنجم در مشهد، در لیست حزب اللهی ها حضور داشتند و بعد از مدتی به خارج از کشور عزیمت کردند و یا در فهرست اصلاح طلبها خانمی در مجلس ششم بود که تنها تناسب وی با این جریان، هم اسم بودن وی با رئیس جمهور وقت بود و در همه این موارد هیچ کس حاضر به پاسخگویی به نتایج این لیست ها از اصلاح طلب و اصولگرا نبود.

عضو شورای مرکزی ائتلاف مردمی عدالت در مشهد گفت: چه کسی پاسخگوست که چرا فردی به دلیل شهرت جایگزین فردی دیگر و وارد لیست اصولگراها در مشهد شد؟ الان آن جریانات و ائتلاف های سیاسی برای پاسخگویی کجا هستند؟

شعرباف افزود: نگاه ائتلاف مردمی عدالت جنسیتی، سنی، صنفی و معطوف به حاشیه شهر نیست، معتقد نیستیم که در لیست باید حتما یک خانم، یک جوان یا یک روحانی باشد و اگر از این اقشار افراد توانمندی نباشد الزامی به گنجاندن این افراد در لیست نداریم و البته ممکن است بر عکس در فهرست ۲ خانم یا افرادی از حاشیه شهر حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: این گونه رفتار نمی کنیم که یک هفته به انتخابات از طریق مساجد رای بگیریم و بعد از انتخابات نیز نماینده ها را رها کرده و پیگیر عملکرد آنها نباشیم.

عضو شورای مرکزی ائتلاف مردمی عدالت در مشهد با بیان این که اعتقاد به تخریب نماینده های قبلی نداریم گفت: به شعارهای جذابی مانند "نه به همه قبلی ها" که با استقبال عمومی رو به روست اعتقاد نداریم، این اقدامات را شرعا مجاز نمی دانیم چرا که شاید بتوانیم از نمایندگان گذشته فرد توانمند و دارای صلاحیت داشته باشیم.

شعرباف افزود: نه در گذشته و نه اکنون اعتقادی نداریم که با چند میلیارد تومان خود را وامدار بنگاه های اقتصادی کنیم بلکه می توانیم با ارقام کمتر و کمک های مردمی در کارزارهای انتخاباتی فعالیت داشته باشیم.

فرصت طلبان شب انتخابات علاقه‌ای به حضور عدالت طلبان مشهد در کارزار انتخابات ندارند

سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف مردمی عدالت نیز گفت: به بیش از ۵۰۰ نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پیامک داده و از آنها کارنامه خواسته ایم که رزومه ۱۲۱ نفر اخذ شده است.

رقیه فاضل افزود: در ادامه ۶۷ نامزد پرسشنامه مربوطه را پر کردند و از این تعداد ۳۸ نفر به مصاحبه دعوت شدند و با ۳۲ نفر مصاحبه شد.

وی ادامه داد: با توجه به تحقیقات میدانی و مشورت با جامعه نخبگانی و با توجه به تشکیل جلسه شورای عمومی در شب گذشته و اعلام نظر کمیته ارزیابی، ۱۲ نامزد شاخص با ریز نمرات در هر شاخص از سوی این ائتلاف معرفی شد که در نهایت پنج نامزد نهایی برای حوزه انتخابیه مشهد و کلات از این تعداد معرفی خواهند شد.

سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف مردمی عدالت مشهد گفت: شاخصه اصلی این ائتلاف نقش آفرینی مردم، عدالت طلبی و مقابله با فسادهای سیاسی و زدوبند در تشکیل فهرست های انتخاباتی در کارزارهای سیاسی و انتخاباتی است.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند همزمان در سراسر کشور، در چهار هزار و ۵۴۶ شعبه اخذ رای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

هزار و ۲۶ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی در۱۲ حوزه انتخابیه این استان و هشت نامزد مجلس خبرگان برای کسب ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری با هم رقابت می کنند.

۵۳۳ نامزد از این تعداد برای کسب پنج کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه "مشهد و کلات" رقابت می کنند.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha