وفایی: پیست چوبی مازندران به زودی در اختیار رکاب‌زنان قرار می‌گیرد

تهران- ایرنا- مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری گفت: بازدید وزیر ورزش از اردوی تیم ملی باعث شد ملی‌پوشان انگیزه‌ای مضاعف برای موفقیت در قهرمانی آسیا پیدا کنند ضمن آنکه وی دستور داد تا اولین پیست چوبی کشور به زودی در اختیار قهرمانان این رشته قرار بگیرد.

محمود وفایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و با اشاره به حضور وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی اعزامی به مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا تاکید کرد: حضور وزیر ورزش در اردوی تیم ملی آن‌هم در این برهه زمانی، بسیار خوب بود و کادر فنی و ملی‌پوشان کشورمان انگیزه مضاعفی برای موفقیت در این مسابقات پیدا کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران در آستانه اعزام به هندوستان و شرکت در مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا است، حضور نفر اول ورزش ایران در جمع ملی‌پوشان و بررسی شرایط روز فدراسیون و قهرمانان، نشان از درایت کیومرث هاشمی دارد که امیدواریم با نتایج قابل قبول در این رقابت‌ها، بتوانیم به وظیفه خود به شایستگی عمل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی، بخشی از تیم در تهران و بخش دیگری در رشت در حال تمرین هستند، البته در این بازدید گزارش کاملی از نحوه فعالیت‌ها، مشکلات، موانع و آخرین وضعیت سخت‌افزاری و تجهیزاتی فدراسیون به اطلاع وزیر ورزش رسید که با دستور و قول مساعد وی، قرار شد موارد در اسرع وقت مورد بررسی قرار بگیرد تا قبل از المپیک این موارد برطرف شود.

وفایی یادآور شد: خوشبختانه وزیر ورزش به دلیل سوابق و تجربیاتی که در حوزه ورزش دارد نگاه تخصصی و اشراف کاملی نسبت به اتفاقات و مسائل ورزش ایران و جهان دارد و همواره به عنوان یک حامی به فدراسیون‌ها و تیم‌های ملی کمک کرده و نگاهی حمایتی و مسوولانه و این برای جامعه ورزش دلگرم کننده است. او در این بازدید اعلام کرد هر کمکی لازم باشد وزارت ورزش در کنار دوچرخه‌سواران خواهد بود که از این بابت قدردان وی هستیم.

وفایی: پیست چوبی مازندران به زودی در اختیار رکاب‌زنان قرار می‌گیرد

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری در واکنش به شرایط آب‌وهوایی تهران یادآور شد:‌ وضعیت در روزهای قبل سرد بود و این مدت هم با آلودگی همراه است اما چاره‌ای نداریم چراکه باید از این فرصت برای تمرین استفاده کنیم و بر همین اساس هم ملی‌پوشان در پیست آزادی تمرینات خود را دنبال می کنند، البته بخش دوم تیم در رشت هستند اما هر دو پیست ما رو باز بوده و نفرات در همین شرایط تمرینات خود را دنبال می‌کنند.

وفایی گفت: بدون شک کارمان در مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا سخت است چراکه مدعیانی از جمله چین، کره، ژاپن و قزاقستان را پیش رو داریم، از سویی دیگر هند هم به عنوان میزبان این رقابت‌ها سعی می‌کند از فرصت میزبانی به بهترین شکل بهره ببرد و باید دید در نهایت چه اتفاقی در این مسابقات رقم خواهد خورد.

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری خاطرنشان کرد: هندی‌ها در چند سال اخیر نشان دادند شرایط خوبی دارند و در جوانان جهان مقام‌آور هستند. ما هم در ادوار گذشته یک طلا و یک نقره در آقایان داشتیم و در بانوان هم در کوهستان عملکردی قابل قبول را از خودمان به نمایش گذاشتیم. امسال هم تیم جوانان پسر خوبی داریم و در دختران هم امیدواریم مقام خوبی را کسب کنیم.

وفایی: پیست چوبی مازندران به زودی در اختیار رکاب‌زنان قرار می‌گیرد

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برای در اختیار گرفتن پیست چوبی صحبتی با وزیر ورزش و جوانان نشد، تاکید کرد: یکی از مواردی که وزیر ورزش در خصوص آن دستور داد به موضوع پیست سرپوشیده مازندران باز می‌گردد. این پیست در حال ساخت است و بیش از ۶۰درصد مراحل اجرایی آن پیش رفته است، امیدواریم با مساعدت و حمایت‌هایی که می‌شود این پیست چوبی هر چه زودتر مهیا و آماده بهره‌برداری شود تا اولین پیست چوبی کشور در اختیار قهرمانان قرار بگیرد.

گفتنی است مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا از ۳۰ بهمن در هند آغاز می‌شود و تیم ملی ایران در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان در این مسابقات به مصاف رقبای خود می‌رود.

در بخش نیمه‌استقامت بزرگسالان بهنام آرین، آیدین علیاری، پانته‌آ قلی‌پور و پریسا مجنونی، در سرعت محمدامین رحیم‌آبادی، صالح طبیب‌زاده (رزرو جوانان) و شینا واحدی و در نیمه‌استقامت جوانان محمدنبی میرباقری، امیرحسین وطن‌پرست و آرتین صدیقی نفرات اعزامی را تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha