۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 1489
کد خبر: 85384730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل توزیع برق هرمزگان: ۸۰ درصد شبکه برق ۶ جزیره در خلیج فارس اصلاح شد

بندرعباس - ایرنا - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت: ۸۰ درصد شبکه فرسوده برق بوموسی، تنب کوچک، تنب بزرگ، فارو، هنگام و لارک به پایان رسیده و اصلاحات کامل انجام شده است.

محمد کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود:نیروگاه سه مگاواتی در لارک ایجاد و پایداری نسبی تامین و توزیع برق در لارک حاصل شده است، در جزیره بوموسی یکی از واحد های تولید برق با اعتباری معادل ۱۵ میلیارد تومان اورهال و راه‌اندازی شده است و آماده بهره‌برداری است، همچنین پنج دستگاه مولد برق برای سایر جزایر تامین و نصب شده است.

وی، مشکل تامین برق در جزیره لارک را اصلاح مخازن سوخت اعلام کرد و گفت: این مخازن در منطقه مسکونی است و باید به حاشیه نیروگاه منتقل شود، مخازن سوخت تغذیه مولدهای برق در این جزیره به شدت فرسوده است و اعتباری می‌خواهد و امید است قرارگاه سازندگی در این زمینه شرکت برق را یاری کند و این مخازن هرچه زودتر منتقل شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان اضافه کرد: در دولت سیزدهم در مجموع ۲۴ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در بخش تامین و توزیع بهینه برق سرمایه‌گذاری و هزینه شده که رشد بسیار عالی و قابل توجهی نسبت به سال‌های قبل دارد.

وی تصریح کرد: برق قشم و هرمز و هنگام به شبکه سراسری وصل است و در سایر جزایر با مولدهای محلی برق تامین می‌شود.

گفتنی است: در یک سال اخیر ۱۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه و تامین برق جزایر هرمزگان سرمایه‌گذاری شده است.

استان هرمزگان در جنوب کشور با جمعیتی افزون بر ۲ میلیون نفر و ۱۴ جزیره، بیش از یکهزار کیلومتر نوار ساحلی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha