احیای نان کامل، گامی بزرگ در راستای حفظ سلامت شهروندان است

ایلام- ایرنا- مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، احیای نان کامل سبوس‌دار را گامی بزرگ در راستای حفظ سلامت شهروندان برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "تقی منصوریان" روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت اجرای آرد و نان کامل استان، اظهار کرد: اکنون در بسیاری از استان‌های کشور نهضت احیای نان کامل اجرا شده و در استان ایلام نیز این طرح در دست اقدام است.

وی تاکید کرد: ابتدا طبق برنامه زمانبندی باید چند کارخانه آرد بر اساس ضوابط و استانداردهای لازم پروانه تولید آرد کامل سبوس دار را اخذ کرده و همزمان چند نانوایی که قابلیت تولید نان کامل را دارند مشخص و آموزش های لازم را کشب کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: تمام دغدغه ما حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از بیماری‌های گوارشی، دیابت، فشار خون، سرطان، کم خونی و سایر بیماری‌های غیر واگیر که در اثر مصرف نان سفید ایجاد می شود، است.

منصوریان گفت: اکنون وزارت بهداشت، کمیسیون اصل ۹۰مجلس و وزارت کشور به این مسأله تولید نان کامل ورود کرده که با همراهی دستگاه‌های ذیربط هرچه سریعتر این نهضت اجرایی و عملیاتی شود.

احیای نان کامل، گامی بزرگ در راستای حفظ سلامت شهروندان است

وی افزود: کمیته‌های پیگیری و نظارت، اجرا و اطلاع رسانی تشکیل شده و ابلاغ روسای کمیته نیز با امضا استاندار ایلام به روسا اهدا شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: امیدواریم که طبق برنامه زمانبندی تا قبل از سال جدید این کمیته‌ها نهضت احیا نان کامل در استان ایلام را عملیاتی و اجرایی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نان کامل نانی است که از آرد کامل سبوس دار تهیه شده و کمی تیره تر است و نان‌های بربری، سنگک و ساجی و سنتی قابلیت تولید این نان کامل را دارند.

نان کامل به واسطه برخورداری از سبوس مانع شیوع بیماری سرطان دستگاه گوارش، ناراحتی‌های روده، یبوست، کم خونی، دیابت و بیماری‌های قلبی می شود و به واسطه املاح، آهن، کلسیم، منیزیم و فیبر و مواد غنی سبوس گندم نقش مهمی در افزایش یادگیری کودکان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha