زریبافان سازوکار جمع‌بندی  لیست انتخاباتی اُمَنا را تشریح کرد

تهران- ایرنا- دبیرکل جمعیت یاران انقلاب اسلامی درباره ارائه لیست انتخاباتی از سوی جریان امنا گفت: در حال کار کردن بر روی این لیست هستیم. کمیته‌هایی برای این کار تشکیل شده است و تلاش می‌کنیم لیستی را بر اساس شایسته‌سالاری، نه سهمیه‌بندی ارائه کنیم.

«مسعود زریبافان» در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب، ایرنا، با اشاره به تشکیل جریان سیاسی اُمَنا، تصریح کرد: این جریان جدید، مخالف روال و روش‌هایی است که در این چند دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اعمال شده است.

وی با بیان اینکه این جریان با پدرخواندگی، پدرسالاری، دیکتاتوری حزبی و جناحی افراد خود را بر اساس سهمیه‌بندی به مردم تحمیل کردند، مخالف است، اظهار کرد: این انقلاب معتقد است که کاندیداها صرفاً باید بر اساس شاخصه‌های شایسته‌سالاری و توانمندی‌های تخصصی و مدیریتی و اجرایی در مجلس حضور پیدا کنند؛ نه براساس ارتباطشان با اشخاص، احزاب، جبهه‌ها و جناح‌ها.

دبیرکل جمعیت یاران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امیدواریم که در این دوره بتوانیم یک حرکت کوچکی را در این زمینه انجام دهیم و نمونه‌ای از شایسته‌سالاری را عرضه کنیم.

زریبافان در ادامه درباره ارائه لیست انتخاباتی از سوی جریان امنا گفت: در حال کار کردن بر روی این لیست هستیم. کمیته‌هایی برای این کار تشکیل شده است و تلاش می‌کنیم لیستی را بر اساس شایسته‌سالاری، نه سهمیه‌بندی ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه یعنی کسانی که در این ائتلاف حضور دارند، هیچ‌کدام معتقد به سهمیه‌بندی نیستند و قرار است سوابق کاندیداها بررسی و مصاحبه حضوری انجام شود. اینطور نباشد که مانند دوره‌های گذشته بعضی از احزاب و جبهه‌ها روزهای آخر متحد شده و لیست ارائه کنند، تاکید کرد: ما به لیست‌های با اشتراک صرف اعتقاد نداریم و معتقدیم لیست‌ها می‌توانند در استانی مثل تهران از یک اشتراک شروع شوند تا ۳۰ اشتراک و همه در صحنه حضور داشته باشند و برای مشارکت بیشتر مردم کمک کنیم.

دبیرکل جمعیت یاران انقلاب اسلامی تصریح کرد: وقتی بعضی از کاندیداها را از صحنه خارج می‌کنیم، یک ظرفیتی که می‌تواند حضور مردم را در مشارکت بالا ببرد، از صحنه خارج می‌کنیم. وقتی ائتلاف‌ها دیکتاتوری می‌کنند و می‌گویند لیست واحد، دیکتاتوری آنها بعضی از کاندیداها را به خروج از صحنه انتخابات وادار می‌کند که به نفع نظام نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha