بیش از هفت هزار دستگاه خودرو در مسیر دریایی کیش جابه‌جا شد

بندرعباس-ایرنا- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان آمار جابه‌جایی خودرو در چهار روز تعطیلات دهه فجر منتهی به روز ۲۲ بهمن‌ماه در بنادر چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش و بالعکس را هفت هزار و ۲۹۵ دستگاه خودرو اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مرتضی سالاری روز دوشنبه افزود: ۴۹۹ سفر دریایی و رفت و آمد شناورهای مسافری و لندینگ کرافت از ۱۸ تا ۲۲ بهمن در این مسیرهای دریای ثبت و گزارش شده است که ۳۵ هزار و ۴۶۸ نفر مسافر عازم جزیره کیش شدند.

وی ادامه داد: در مدت یادشده ارتقای ایمنی رفت و آمدها و کاهش چشمگیر سوانح دریایی در کنار کاهش زمان انتظار مسافران و خودروها در مبادی ورودی و خروجی از دستاوردهای مهم بنادر غرب هرمزگان بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، ساماندهی اسکله ها، برگزاری آموزش‌های دریایی و بازآموزی برای خدمه شناورها و بازرسی ایمنی شناورها را از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این مدت تعطیلات یادشده ذکر کرد.

سالاری اضافه کرد: حضور فعال و شبانه روزی کارکنان بنادر مسافری، نظارت مستقیم مدیریت و معاونان بر خدمات‌رسانی شناورها و تشکیل کمیته مدیریت بحران با توجه به شرایط بارندگی و طوفان دریایی از دیگر اقدامات انجام شده در همین راستا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هموطنانی که قصد تجربه سفرهای دریایی از مسیر غرب استان هرمزگان به مناطق گردشگری را دارند، قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد یک و ۲ به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند و در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک، با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی ۱۶ وی. اچ. اف ارتباط رادیویی تماس بگیرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha