۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85384472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات کشاورزی به صاحبان چاه‌های غیرمجاز در قزوین ممنوع شد

قزوین - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ارایه خدمات کشاورزی به صاحبان چاه‌های غیرمجاز که به کشت محصولات کشاورزی اقدام می‌کنند، در این استان ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین عطایی روز دوشنبه در نشست اجرای طرح الگوی کشت که با حضور فرمانداران و بخشداران استان برگزار شد، افزود: شیوه صحیح عملیاتی کردن اجرای طرح الگوی کشت در استان مهم است و فرمانداران و بخشداران استان می‌توانند در راستای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی آن کمک کنند.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای الگوی کشت چاره ای جز کاهش سطح زیر کشت و جلوگیری از کشت محصولات آب بر و همچنین ممانعت از کشت محصول در اراضی تحت شرب چاه‌های غیرمجاز نداریم.

عطایی با بیان اینکه الگوی کشت زیر بنای توسعه کشاورزی و یکی از مولفه‌های توسعه پایدار بخش کشاورزی محسوب می شود، اظهار کرد: حمایت از تولید مهم ترین هدف جهاد کشاورزی بوده که بخش قابل توجهی از آن با اجرای الگوی کشت محقق می‌شود.

این مسوول به وضعیت منابع آب‌های زیرزمینی در استان قزوین پرداخت و گفت: وجود چاه‌های غیرمجاز و همچنین بارش‌ها در استان نشان می‌دهد که باید تلاش‌ها برای اجرای دقیق الگوی کشت در استان دو چندان شود و کشاورزان نیز همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: موفقیت در اجرای الگوی کشت نیازمند همسو کردن و ترغیب کشاورزان برای اجرای این طرح با روش‌های ترویجی و در صورت لزوم اقدامات قانونی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha