۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85384361
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زمان برگزاری کورس اسبدوانی گنبدکاووس سه روزه شد

۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85384361
زمان برگزاری کورس اسبدوانی گنبدکاووس سه روزه شد

گنبدکاووس- ایرنا- رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس از برگزاری هفته شانزدهم کورس اسبدوانی فصل پاییز و زمستان این شهرستان در سه روز خبر داد و گفت: مسابقات این هفته به سبب در پیش بودن انتخابات و نیز ماه مبارک رمضان و در راستای حمایت از مالکان، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود.

بهروز نیازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مالکان ۲۲۶ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» برای شرکت در هفته شانزدهم مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس نام‌نویسی کردند که ۷۱ راس اسب در روز نخست، ۷۶ اسب در روز دوم و ۷۹ اسب هم در روز سوم در دورهای تعیین شده با هم رقابت خواهند کرد.

نیازی ادامه داد: روز نخست هفته شانزدهم مسابقات اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس چهارشنبه ۲۵ بهمن در ۶ کورس شامل ۲ دور هزار متری، سه دور هزار و ۲۰۰ متری و یک دور هزار و ۶۰۰ متری، روز دوم این هفته نیز پنجشنبه ۲۶ بهمن در هفت کورس شامل یک دور هزار متری، چهار دور هزار و ۲۰۰ متری و ۲ دور هزار و ۶۰۰ متری و روز سوم این هفته هم جمعه ۲۷ بهمن در هفت دور شامل پنج دور هزار متری و ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری باحضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس همچنین گفت: کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی این شهرستان برای اسب‌های برتر روزهای نخست، دوم و سوم این هفته در مجموع ۲۹ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده که به صاحبان اسب‌ها، مربیان و چابکسواران آنها پرداخت خواهد شد.

به گفته نیازی، از مجموع جایزه نقدی پیش بینی شده برای اسب‌های برتر هفته شانزدهم مسابقات کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس، پنج میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال برای روز نخست، ۹ میلیارد و ۵۱۵ میلیون ریال برای روز دوم و ۱۴ میلیارد و ۱۶ میلیون ریال برای روز سوم این هفته است.

به گزارش ایرنا، مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha