۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85384280
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اهداء عضو بیمار مرگ مغزی در گیلان به سه نفر زندگی دوباره بخشید

رشت - ایرنا - مسئول واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: سی و دومین اهداء عضو بیمار مرگ مغزی سال جاری این استان به سه نفر زندگی دوباره بخشید.

دکتر سیامک ریماز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سی و دومین اهدای عضو سال جاری گیلان به نام زنده یاد عارف قاسمی ملکوتی ۳۲ ساله اهل شهرستان لنگرود ثبت شد که اهدای اعضای این بیمار دچار مرگ مغزی با رضایت خانواده امروز در رشت انجام شده‌است.

وی افزود: این بیمار هیجدهم ماه جاری به دلیل تصادف، دچار آسیب حاد مغزی شده بود که به رغم تلاش پزشکان معالج در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان، دچار مرگ مغزی شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: با تلاش‌ دست اندرکاران واحد فراهم‌آوری اعضاء پیوندی این دانشگاه و با رضایت خانواده آن مرحوم، کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی امروز (دوشنبه) به مرد ۴۸ ساله از شهرستان لاهیجان و ۳۴ ساله اهل رشت پیوند زده شد و کبد وی نیز برای پیوند به بیمارستان پیوند بوعلی سینا شیراز منتقل شد.

رضایت خانواده‌ها برای اهدای عضو بیمار دچار مرگ مغزی، تصمیمی سخت برای نجات جان انسان‌هایی است که زندگی آنان به ایثارشان وابسته است؛ اینان با اهدای عضو عزیزشان مرگ و زندگی را به هم پیوند زده و به بیماران زندگی دوباره می‌بخشند.

واحد فراهم‌آوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، از سال ٩٣ بعد از کسب مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز بکار کرد؛ این واحد مستقر در بیمارستان رازی رشت با حضور کارشناسان آماده پاسخگویی به سئوالات علاقمندان در مورد فرآیند اهداء عضو و دریافت کارت اهداء به صورت حضوری است.

تایید مرگ مغزی توسط چهار متخصص شامل بیهوشی، متخصص مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، داخلی و متخصص پزشکی قانونی انجام می‌شود و در کنار این مراحل در صورت رضایت خانواده اهداء عضو صورت می گیرد.

اعلام رضایت برای پیوند اعضا از سال ۱۳۸۷ در گیلان انجام می‌شود؛ باربد چمن‌زیبای کودک چهار ساله نخستین اهدا کننده عضو در گیلان است که با رضایت خانواده کلیه اش به مردی ۴۲ ساله پیوند زده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha