۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۶:۲۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85384061
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مذاکرات بغداد و واشنگتن برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق از سر گرفته شد

تهران- ایرنا- سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بامداد دوشنبه از سرگیری مذاکرات بین بغداد و واشنگتن برای خروج نظامیان ائتلاف آمریکایی از این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، ژنرال یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، گفت: کمیته عالی نظامی عراق نشست‌های خود را با نیروهای ائتلاف بین المللی در بغداد از روز یکشنبه ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) برای ارزیابی وضعیت نظامی، سطح خطر، محیط عملیاتی و توانمندی‌های نیروهای مسلح عراق از سر گرفت.

وی افزود: بر اساس این جلسات، جدول زمانی برای کاهش حساب شده و تدریجی نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش تنظیم می‌شود تا منتهی به پایان مأموریت این نیروها شود.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، اضافه کرد: تا زمانی که رخدادی، خللی در این نشست‌ها ایجاد نکند، مذاکرات به صورت منظم انجام خواهد شد تا وظیفه‌ای که به این کمیته محول شده است، هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

به دنبال جنایات آمریکایی‌ها در حمله به پایگاه‌های گروه مقاومت و ترور فرماندهان سازمان الحشد الشعبی، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان‌های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند و بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha