از حضور بازیگر زن «بازمانده» تا حسرت جواد عزتی

تهران- ایرنا- حضور سلما المصری، بازیگر اهل سوریه فیلم «بازمانده» در بین داوران بخش جلوه گاه شرق، بوسه خزاعی بر چادر دخترانش، حسرت جواد عزتی و تشویق ایستاده مردم غزه از جمله حاشیه‌های اختتامیه جشنواره فیلم فجر ۴۲ بود.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، آیین اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر یکشنبه شب -۲۲ بهمن ماه - با حضور هنرمندان و تجلیل از برگزیدگان در مرکز همایش‌های برج میلاد با حاشیه‌های جذاب و خاطره انگیزی همراه بود.

*زینب سلیمانی، دختر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

از حضور بازیگر زن «بازمانده» تا حسرت جواد عزتی

*در بخش دیگری از این مراسم محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی به همراه دو دختر خود که چادر بر سر داشتند روی صحنه آمد. او پیش از سخنانش، چادر و روسری دخترانش را بوسید.

*حاضران در مراسم اختتامیه چهل‌و دومین جشنواره فیلم فجر، به درخواست خزاعی ایستاده مردم غزه را تشویق کردند.

*سلما المصری، بازیگر اهل سوریه فیلم بازمانده در بین داوران بخش جلوه گاه شرق حضور داشت. او حدود سی سال پیش در این فیلم بازی کرده است.

از حضور بازیگر زن «بازمانده» تا حسرت جواد عزتی

*امسال باتوجه به ظلم و جنایت رژیم صهیونسیتی نسبت به فلسطین و غزه بخش «فلسطین روح و دم» که یک بخش رقابتی بود به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم اضافه شده بود.

*شهیدی فرد، مجری مراسم از برندگان خواست وقتی جایزه اول را می‌گیرند از سالن بیرون نروند؛ چون شاید جایزه دوم و سوم هم در کار باشد.

از حضور بازیگر زن «بازمانده» تا حسرت جواد عزتی
محمد معتمدی، خواننده در این مراسم اجرا داشت

*محمد معتمدی، خواننده در این مراسم اجرا داشت. این اجرا با طراحی صحنه‌ای متفاوت و حضور نوازندگان خانم همراه بود.

*حبیب والی‌نژاد، تهیه‌کننده «آسمان غرب بعد از دریافت جایزه در بخش جایزه ویژ سردار سلیمانی گفت: شهید شیرودی سرباز وطن بود و با افتخار برای او فیلم ساختیم.

* وزیر فرهنگ از مردمی که بواسطه استقبال از اختتامیه فیلم فجر در سالن های مجاور و بصورت ایستاده حضور دارند عذرخواهی کرد.

* جواد عزتی پس از دریافت سیمرغ بهترین کارگردان اول برای «تمساح خونی» گفت: ترجیح می‌دادم این جایزه را در سمت دیگر یعنی بازیگری می‌گرفتم. در این چند سال اخیر زندگی پدرم هر کاری کردم تا این لحظه را ببیند اما نشد.

*حمید رسولیان پس از دریافت جایزه بهترین جلوه‌های ویژه میدانی برای برای فیلم «دست ناپیدا» گفت: با افتخار جایزه ام را به پدر موشکی ایران سردار حسن تهرانی‌ مقدم تقدیم می‌کنم.

*محمود کلاری که سیمرغ بهترین فیلمبرداری را به کوهیار کلاری برای «تابستان همان سال» اهدا کرد، در این بخش گفت: من پنج عدد از این سیمرغ‌ها در خانه دارم که کوهیار از بچگی آنها را دیده و امشب ششمین را گرفتیم؛ شاید باورتان نشود اما هیچکدام از آنها به اندازه سیمرغ امشب من را خوشحال نکرد.

*ساره رشیدی که دیپلم افتخار بهترین نقش اول زن را برای «احمد» گرفت، پیش از این استندآپ کمدین «خندوانه» بود. او در اولین حضور سینمایی اش هم نامزد شد و هم جایزه گرفت.

*بهروز افخمی پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر برای فیلم صبح اعدام گفت: در برنامه «هفت» هرچه تلاش کردیم ببینیم داوران در بین نامزدها اسمی را از قلم انداخته‌اند، اما موفق نشدیم چیزی پیدا کنیم. کیفیت کار هیات داوران موقع انتخاب کاندیداها معلوم می‌شود نه اعطای جوایز.

*کارگردان فیلم «مجنون» پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جایزه‌اش را به شهید احمد کاظمی ، شهید شیرودی، مهدی و مجید زین‌الدین تقدیم کرد.

* بهزاد خلج پس از دریافت جایزه گفت: از هیات داوران ممنونم. از عوامل فیلم «مجنون» و «تمساح خوبی» تشکر می‌کنم. دست پدر و مادرم را می‌بوسم و این جایزه را به پسرهایم فرشته‌های زندگیم تقدیم می‌کنم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha