فیلم|نغمه عاشقانه درنای بلژیکی در فراق امید/ آوازی که به سیبری نمی‌رسد

ساری - ایرنا - درنای بلژیکی رویا در فراق امید این روزها نغمه های عاشقانه ای در فراق یار خود می خواند که گویی این سوز عشق به سیبری نرسید و تک درنای سیبری معروف به امید را مشتاق به بازگشت به تالاب فریدونکنار نکرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "‌رویا "‌ که زمانی قرار بود یار و همسفر "امید" تک درنای سیبری باشد، بعد از بی نتیجه ماندن این آرزو برای زمستان امسال با نرسیدن امید به تالاب فریدونکنار "رویا" این روزها با سر دادن نغمه های عاشقانه با سوز عشق برای یار غایب خود دلبری می کند.

رویا سفر خود را از یک قفس شروع کرد و در تمامی مسیر بلژیک تا مازندران را مجبور به حبس در این قفس بود و به امید روزی که بتواند از این قفس رها شود پا به این خطه از شمال کشور گذاشت و البته این امیدش هم نتیجه داد.

طرح همسفر شدن رویا و تلاش ها برای همزادی طبیعی و محیطی این ۲ پرنده با رهاسازیش از قفس ادامه یافت و پس از گذشت پنج روز از زمانیکه به مازندران آمد با فراهم شدن همه شرایط، درنا همسفر بلژیکی با رها شدن از قفس طبیعی استتار شده در کنار درنای سیبری تالاب فریدونکنار قرار گرفت.

در این مدت پنج روز، کارشناسان حیات وحش تمام رفتار بین ۲ پرنده را تحت کنترل و پایش قرار داده بودند و خبری که در آن زمان دل هر دوستدار حیات وحش و حفظ کریدور مهاجرت تک درنای سیبری را شاد کرد این بود که درنا بلژیکی در کنار درنای سیبری در تالاب فریدونکنار قرار گرفت و فاصله آنان به حداقل ممکن رسید.

رویا و امید روزهای خوبی را در تالاب فریدونکنار با هم سپری کردند و کم کم همه حدس و گمان ها به این سمت رفته بود که حتما درنای بلژیکی همسفر تک درنای سیبری خواهد شد.

فیلم|نغمه عاشقانه درنای بلژیکی در فراق امید/ آوازی که به سیبری نمی‌رسد

چشم انتظاری ها برای پرواز این ۲ پرنده به نوعی پایان چشم انتظاری به دوران ۱۵ ساله تنهایی امید بود اما رویا تاب سفر طولانی مدت را نداشت.

آن ۲ روز ۱۴ اسفند ماه پارسال پس از ۳۴ روز اقامت به صورت مشترک، تالاب بین المللی فریدونکنار را به سمت سیبری ترک کردند اما رویا که تمام طول عمر زندگیش را در یک مرکز محدود و محصور نگهداری در بلژیک سپری کرد بود نتوانست مسیر را ادامه دهد و در ۲۱ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ در منطقه ای در عباس آباد تنکابن در مازندران فرود آمد و این بار او را به منطقه "اجاکله"‌در نزدیکی تالاب فریدونکنار منتقل کردند.

در حال حاضر درنای بلژیکی به خاطر اینکه با پرنده دیگر وابسته نشود در یک قفس با مراقبت های ویژه نگهداری می شود.

بنا به تصمیم محیط زیست درنای بلژیکی تا یک سال دیگر در مازندران به امید بازگشت امید می ماند و در فراق یار نغمه های عاشقانه می خواند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha