جشنواره امسال آثاری از شهیدان کاظمی، شیرودی و زین‌الدین به یادگار گذاشت

تهران- ایرنا- دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در مراسم اختتامیه گفت: مفتخرم که جشنواره امسال آثاری از شهیدان احمدکاظمی و علی‌اکبر شیرودی و مهدی زین‌الدین به یادگار گذاشت.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، آیین اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر یکشنبه شب -۲۲ بهمن ماه - با حضور هنرمندان و تجلیل از برگزیدگان در مرکز همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است.

مجتبی امینی دبیر جشنواره در این مراسم با خوش‌آمدگویی به همه هنرمندان، خانواده محترم فرهنگ و هنر، اهالی رسانه و سینما مطرح کرد: دوستان عزیز، به اختتامیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر خوش آمدید، فرا رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می‌گویم و در آغاز سخنان یاد و خاطره حادثه تروریستی کرمان و شهدای مظلوم غزه را گرامی می‌دارم. به پایان یازده روز خاطره‌انگیز و پرشور رسیدیم و پرونده این دوره بسته شد.

وی افزود: پیش از آغاز مراسم اختتامیه از مسیری سخن می‌گویم که در کنار شما طی کردم. در بخش ملی رقابتی نفس‌گیر داشتیم و ۳۳ فیلم با حضور سینماگران و اهالی رسانه اکران شد. بازار انتقاد و گاهی گلایه گرم بود. در بخش نگاه نو که یکی از جذابترین بخش‌های هر دوره و محل بروز و ظهور سینماگران جوان است، آثاری روی پرده رفت که نویددهنده نسل جوان است. سعی کردیم در حد توان زمینه دیده شدن آنها در مهمترین رویداد سینمایی ایران را فراهم کنیم.

امینی گفت: مفتخرم جشنواره امسال تصویری از قهرمانان ملی ما مثل شهیدان احمد کاظمی، مهدی زین‌الدین، علی‌اکبر شیرودی و... را به یادگار گذاشت و خاطرات سال‌های حماسه را زنده کرد. هر روز جشنواره چهل و دوم را به یاد هنرمندانِ عزیزِ از دست رفته، نام‌گذاری کردیم و به بزرگانی ادای احترام کردیم که نامشان با تاریخ سینمای انقلاب اسلامی گره خورده است. ضمن اینکه گمان می‌کنم در این دوره در زمینه تامین محتوا به تعادل رسیدیم و می‌توانیم تنوع و تکثر را امتیازی بزرگ برای جشنواره بدانیم.

جشنواره امسال آثاری از شهیدان کاظمی، شیرودی و زین‌الدین به یادگار گذاشت

برگزاری اکران‌های پرشور در شهرستان‌ها و تهران

دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر افزود: برگزاری اکران‌های پرشور در شهرستان‌ها و تهران این چشم‌انداز را پیش آورد که اکران گرمی داشتیم. توجه به جشنواره در رسانه‌های مکتوب و تصویری کم‌نظیر بود و بر خود واجب می‌دانم از این همدلی تشکر کنم.

وی گفت: در بخش بین‌الملل حضور مهمانان و اساتید و داوران به بهتر برگزار شدن این بخش منجر شد. علاوه بر نمایش فیلم و برگزاری بازار، نشست های تخصصی با حضور این دوستان، بر پا شد و مورد توجه قرار گرفت. در کنار این عزیزان دوستان از هیات‌های بلند پایه سیاسی همراه ما بودند که این تعامل و برنامه‌های مشترک را مغتنم می‌دانیم.

وی با بیان این که چهل و دومین جشنواره با همراهی گروهی بزرگ از فعالان هنری و فرهنگی و رسانه‌ای به پایان رسید و تجربه خوبی برای همه رقم زد گفت: از هیات‌های داوری و انتخاب که منصفانه فیلم دیدند تشکر می‌کنم. از داوران بخش بین‌الملل و دوستانم در ستاد برگزاری سپاسگزارم برای خانواده محترم سینمای ایران آرزوی سلامتی و سعادت دارم. جا دارد از آقایلت محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و حامیان جشنواره تشکر ‌کنم. خاطرات باشکوه این دوره جشنواره، تجربه‌ای گرانقدر برای همه ما و سینمای ایران است.

چهل‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر شامگاه چهارشنبه -۱۱ بهمن- رسما افتتاح و از روز پنجشنبه ۱۲ بهمن اکران فیلم‌ها در خانه جشنواره (برج میلاد تهران) و سینماهای مردمی آغاز شد؛ اکران فیلم ها جمعه ۲۰بهمن پایان یافت.

۲۲ فیلم در بخش سودای سیمرغ، ۱۲ فیلم در بخش نگاه نو و ۴ فیلم در بخش انیمیشن با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت برگزیدگان بخش‌های مختلف در مراسم اختتامیه -۲۲ بهمن- معرفی خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha