۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۱۰
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85383878
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وضعیت اشتغال در ایران به استانداردهای جهانی نزدیک شده است

خرم آباد - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌بینی واقع بینانه این است که طی ۲ تا سه سال آینده وضعیت اشتغال در ایران به استانداردهای جهانی برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران ازتا با اشاره به مزیت های لرستان در کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، صنعت و معدن افزود: برای بهبود شرایط اشتغال در لرستان و کشور سه راهبرد در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد آموزش‌های مناسب برای فرآهم سازی و زمینه‌سازی اشتغال که در این راستا آموزش های فنی حرفه ای، دانشگاه ها و هنرستان ها بازار محور و سفارش محور شده است که طی ۲ سال قبل چهار میلیون نفر در کشور به صورت دوره ای آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند و این نشان می دهد ریل گذاری به این مسیر سوق داده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: راهکار دوم ایجاد زیرساخت ها و توسعه شهرک های صنعتی در دستور کار دولت قرار گرفت که هم اکنون در جای جای کشور زیرساخت های خوبی برای صنایع سنگین و نیمه سنگین وجود دارد.

مرتضوی با بیان اینکه کشور در حوزه آموزش و زیرساخت های اشتغال کمبود منابع ندارد، اظهار داشت: ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه لحاظ شده است که برای احیای کارگاه های نیمه تمام و تعطیل نیز هزینه شده است.

سفر به دورود و ازنا و برگزاری جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و  توسعه و کارگروه اشتغال لرستان از دیگر برنامه های مرتضوی در لرستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha