پیام تبریک روسیه به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی + فیلم

مسکو- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پیام تصویری، فرارسیدن ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و تأکید کرد: تهران و مسکو در حال متحد کردن نیروها برای ایجاد نظم جدید جهانی و عادلانه هستند.

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا در این پیام تصویری که در کانال تلگرامی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شد، اظهار داشت: در ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن)، جمهوری اسلامی ایران سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرد. امسال چهل و پنجمین سالگرد این انقلاب در سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) است. ما صمیمانه به دوستانمان تبریک می گوییم.
وی گفت: تماس های فشرده بین روسیه و ایران در سطوح مختلف، به ویژه در بالاترین سطح، با روحیه حسن همجواری، احترام متقابل و برابری در حال توسعه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه ما در راستای رهنمودهای رهبران کشورهایمان در حال ایجاد مشارکت راهبردی هستیم، گفت: مسکو و تهران از نزدیک رویکردهای خود را در چارچوب های منطقه ای و بین المللی هماهنگ می کنند.
زاخارووا با اشاره به پیوستن ایران به عنوان عضو کامل به سازمان همکاری شانگهای در جولای ۲۰۲۳ میلادی (تیرماه ۱۴۰۲) و عضویت کامل در گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس از ابتدای سال ۲۰۲۴ (دی ماه ۱۴۰۲) گفت: از پیوستن ایران به عنوان عضو کامل به سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس استقبال می کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: دو کشور در حال متحد کردن نیروها برای ایجاد یک نظم جهانی جدید و عادلانه هستند.
وی با اشاره به امضای توافقنامه تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳ ( چهارم دی‌ماه ۱۴۰۲) که روسیه از اعضای آن است، گفت: ما در حال گسترش همکاری ها درچارچوب این اتحادیه هستیم و امضای این توافقنامه نقطه عطفی در این مسیر بود.
زاخارووا با بیان اینکه ایران و روسیه پروژه های زیرساختی مشترک بزرگی را در دست اجرا دارند، گفت: بیایید به تعامل پر انرژی خود ادامه دهیم.

به گزارش ایرنا، توافقنامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا چهارم دی‌ماه ۱۴۰۲ (۲۵ دسامبر ۲۰۲۳) در نشستی با حضور مقاماتی از ۶ کشور طرف قرارداد در سن‌پترزبورگ روسیه امضا شد.
با نهایی شدن این توافقنامه، حدود ۸۷ درصد صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان به عنوان اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا بدون تعرفه گمرکی انجام خواهد شد و متقابلا نیز صادرات این کشورها به کشورمان از این مزیت برخوردار خواهد شد.
 

پیام تبریک استاندار آستراخان

استاندار آستراخان روسیه نیز در پیام تبریک به مهدی آکوچکیان سرکنسول ایران در این استان نوشت: پیروزی انقلاب اسلامی در تشکیل جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل که به شکل متوازنی ارزش‌های معنوی کهن و دفاع از منافع ملی را در خود گردهم آورده،‌نقش کلیدی ایفا کرد.
ایگور بابوشکین افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران بخش مهمی از اقتصاد جهانی و یکی از مراکز پیشرو فرهنگی و مذهبی جهان به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: موفقیت‌های بین‌المللی این کشور در تلاش برای عدالت و برقراری صلح پایدار چند قطبی چشمگیر است.
بابوشکین با بیان اینکه مناسبات با ایران برای استان آستراخان روسیه همواره از بالاترین درجه اهمیت برخوردار بوده است، گفت: تعاملات ما در حوزه‌های تجاری- اقتصادی و بشردوستانه  با افزوده شدن محورهای جدید تحکیم می‌یابد.

پیام تبریک رئیس مجلس دومای استان آستراخان
ایگور مارتینوف رئیس مجلس دومای استان آستراخان روسیه نیز در پیام تبریکی نوشت: ۴۵ سال پیش عزم مردم ایران در تعلق خاطر به آرمان های عدالت اجتماعی مرحله تاریخی جدیدی را آغاز کرد که در آن مردم سالاری اساس حکومت را تشکیل می دهد.
در این پیام خطاب به سرکنسول ایران در آستراخان آمده است:  کسب استقلال سیاسی واقعی یکی از مهمترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است که در سایه آن توانست به موفقیت های چشمگیری در توسعه اجتماعی و اقتصادی و رعایت حقوق و آزادی های شهروندی دست یابد.
مارتینوف افزود: برای استان آستراخان سنن دوستی دیرینه،‌ حسن همجواری و همکاری‌های متقابلاٌ سودمند با جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.
رئیس مجلس دومای استان آستراخان افزود: ایران همواره یکی از شریکان کلیدی استان ما در عرصه بین‌المللی بوده و خواهد بود.
وی ادامه داد: افتتاح سرای تجاری ایران و شعبه بانک ملی ایران در آستراخان،‌رشد تعداد شرکت‌های ایرانی فعال در استان و افزایش مبادلات تجاری متقابل،‌نمونه‌های درخشانی از کار مشترک ثمربخش در حوزه تجاری و اقتصادی است.
مارتینوف در ادامه این پیام تبریک نوشت: اطمینان دارم که با تلاش‌های مشترک‌مان در آینده نیز با تمام قوا،‌ شراکت راهبردی و همکاری‌های پرثمر در همه عرصه‌ها را در راستای منافع ملت‌هایمان تقویت خواهیم کرد.

پیام اسقف اعظم آستراخان
نیکون اسقف اعظم آستراخان نیز در پیام تبریکی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت: مایه خوشحالی است که تعاملات ثمربخشی بین جهان اسلام و کلیسای ارتدوکس روسیه برقرار شده است.
اسقف اعظم آستراخان روسیه افزود:  این مناسبات تأیید ارزش‌های معنوی و اخلاقی کهن و آرمان‌های جاودان صلح و مهر،‌ شفقت و عدالت در جامعه را مدنظر دارد.

گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مسکو،‌ آستراخان و کازان
شهر مسکو پایتخت روسیه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ میزبان آیین گرامیداشت روز ملی جمهوری اسلامی ایران با حضور شمار قابل توجهی از شخصیت‌های و مقام‌های روس از جمله آندره بلوسف معاون اول نخست‌وزیر روسیه و الکساندر نوواک معاون نخست وزیر و رئیس طرف روسی کمیسیون مشترک‌ همکاری‌های اقتصادی دو کشور بود. 
آندری رودنکو، سرگئی ریابکوف و  میخائیل باگدانوف از معاونان وزارت امور خارجه روسیه از جمله دیپلمات‌های ارشد این کشور بودند که به جشن ایران آمدند. 
از مقامات پارلمانی روسیه نیز کنستانتین کاساچوف  نایب رئیس مجلس سنا (شورای فدراسیون) با همراهی جمعی از اعضای این مجلس و همچنین ولادیمیر واسیلیف رئیس فراکسیون «روسیه واحد» که اکثریت را در دومای دولتی این کشور در اختیار دارد به همراه هفت تن از نمایندگان این پارلمان روسیه در آیین روز ملی جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند. 
معاون دادستان کل روسیه، معاونان برخی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت بهداشت، روسا و معاونان برخی سازمان‌ها و سرویس‌های فدرال و همچنین دانشگاه‌های این کشور از دیگر شرکت کنندگان در این آیین بودند. 
در این میان،‌ حضور نمایندگان دیپلماتیک سایر کشورها در مسکو از جمله کشورهای اروپایی نیز برجسته بود.
حضور وابستگان نظامی کشورهای مختلف با لباس‌های ویژه نیروهای مسلح این کشورها نیز حال و هوای خاصی به این آیین داد. 
آیین دیگری به مناسبت جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و عید سعید مبعث ۲۰ بهمن‌ماه جاری در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.
علاوه بر مسکو، جمهوری اسلامی ایران در شهرهای آستراخان و کازان روسیه نیز دارای نمایندگی دیپلماتیک و سرکنسولگری است. این شهرها نیز میزبان آیین‌های جشن با حضور مقامات ارشد این استان‌ها برگزار شد.

پیام تبریک سفارت روسیه در تهران
سفارت روسیه در تهران نیز در پیامی چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی را به رهبری و مردم ایران صمیمانه تبریک گفت. 
در این پیام که بر روی کانال تلگرامی این سفارتخانه منتشر شده،‌آمده است:  روابط روسیه و ایران بر سنت های مستحکم دوستی، حسن همجواری و احترام متقابل استوار هستند. توسعه بیشتر این تعاملات به طور کامل منافع ملت های ما را تامین نموده و در راستای تحکیم ثبات و امنیت در سطوح منطقه ای و بین المللی می باشند.  برای ملت ایران سلامتی، موفقیت، بهروزی و شکوفایی آرزومندیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha